Användare

Protein alternativ

Hej!

Jag har en fråga angående kost och protein källor. Det är så att jag har köpt ett kost schema från en personlig tränare för "muskeltillväxt som mål". Jag väger 55 kg , är tjej och ska enligt han äta ca 650 g kyckling / dag..med lite variation av bland annat fisk. Jag styrketränar ungefär 5 dagar i veckan och kör inte mycket cardio. Jag tycker dock den här mängden låter väldigt mycket.. Jag pluggar dessutom två utbildningar och har inte råd med den mängden kött/dag..fattig student och utmärkt kost går väl inte alltid hand i hand kanske !? Dessutom ska den mängden delas upp på 4-5 tillfällen ..något som jag verkligen inte hinner med. Så jag delade upp det själv för att passa mitt schema till 200 g, 200 g, 250 g. Även efter detta är det sjukt svårt för mig att både orka, ha råd med och hinna äta den här mängden kött.. Min fråga är således om jag kan ersätta iaf mellanmålet 200 g kyckling med något billigare enklare alternativ ? Ex protein shake, kvarg osv. Jag har blivit nekad det när jag frågat min tränare men det måste ju finnas andra sätt.. Känner mig frustrerad då jag ändå tycker om träning och kost men som det är nu går det varken ihop med min budget eller livsstil...

Tacksam för svar och hjälp :-)
 Låst
Användare

Svar: Protein alternativ

Ja det går bra att ersätta kycklingen mot någon annan proteinkälla, som t.ex. kvarg, ägg eller proteinshake.

Proteinshaken ska dock inte ersätta en riktig måltid men fungerar bra som mellanmål. Innan du går och lägger dig se till att få i dig "långsamma proteiner".

Lycka till med träning och kost!
Svara