Ny Användare

Deff och förkylning

Jag upplever att det är lättare att dra på sig och bli av med förkylning när jag deffar. Finns det något samband?
 Låst
Personlig tränare

Hej, ledsen för min sena återkoppling!
Jag skulle kunna se ett samband med att du kan dra på dig en förkylning under deffen då du möjligtvis skär ner för mycket, äter för enformigt och missar att tillgodose kroppens viktiga näringsintag.
Det framgår dock inte om du redan har en förkylning och sedan börjar deffa och den sedan försvinner, men jag antar det. Om det skulle vara så, så skulle en teori kunna vara om kostomläggningen går från en negativ bulk (där du äter hellre än bra) och får i dig för mycket skräp. Om du blir förkyld eller inte handlar inte direkt om att du får i dig ett virus utan att ditt immunförsvar inte fungerar som det ska och därav bryter det ut, då vi stöter på en hel del i vår vardag men som du inte märker av tack vare att försvaret fungerar och så kan fallet bli om du äter för mycket negativ "mat".
Jag skulle vilja att du försöker se till den hela bilden. Är varje deff den andra lik?sköter du andra saker bättre så som återhämtning mm? Detta för att se om det finns andra faktorer.

Hoppas det gav någon klarhet i din fråga
Hälsningar
William-Patrik
Personlig tränare
SATS GBG
Svara