Ny Användare

Rodnad och hetta

Hejsan!

Jag har haft problem med min hud nu i ett par år, och nu har jag tröttnat totalt på det. Jag jobbar utomhus varje dag, och som det är just nu är det ganska kallt ute, om man jämför mot inomhus. Så när jag kommer hem efter att ha jobbat en dag i nollgradigt väder, så blossar mina kinder upp något fruktansvärt. Ser ilsket röd ut. Det tar oftast flera timmar innan rodnaden lägger sig. Rodnaden och hettan blir värre ju större temperaturskillnaderna är jag utsätt för. Hur ska jag råda bot på problemet?
 Svara

Hej
Förlåt mig för sent svar. Det är ytliga kärl som lyser igenom och det är därför det blir extra framträdande under vissa situationer då du får ökat blodflödet. Jag tycker att du ska prova IPL det är ett pulserande ljus som liknar laser. Det refuserar mängden kärl och gör att blossningarna inte syns. iPL hittar du på en skönhetssalong eller klinik.
Lycka till
Svara
Ny Användare

Hej!

Ja det är lugnt! Jag kanske även ska tillägga att jag upplever att det sticks och kliar vid dessa situationer. Är IPL en tillfällig eller permanent lösning?

MVH
Svara

Det är en tillfällig lösning som måste upprepas eftersom din hud kommer att producera nya kärl

Svara