Användare

Överviktig

Hej jag är 20år gammal och måste gå ner i vikt. Jag väger 100kg och är 162cm lång, jag lider av fetma.
Har prövat mig fram, med massor med olika dieter, men jag går bara mer upp i vikt. Jag vill tappa lite aptit för att sluta äta när jag har tråkigt, är oftast jätte trött också och det gör att jag inte vill gå ut och träna. Skulle bli jätteglad om jag fick tips och råd. Jag vill gå ner 30kg. :) :)
 Låst

Svar: Överviktig

Hej Mirre94!

Att vilja gå ned i vikt är väldigt vanligt MEN tyvärr ändå bland det svåraste man kan göra. Det kräver en hel del motivation, styrka och tålamod och att man har realistiska mål uppställda framför sig inom en realistisk tidsbild.

Egentligen är det väldigt svårt att råda dig till något specifikt utan att veta hur ditt liv, din hälsa, dina rörelsevanor och dina matvanor ser ut idag. Jag har dock svarat på ett par frågor av mer generell karaktär ang. viktnedgång tidigare på detta forum och du får gärna läsa svaren till dessa frågor i trådarna nedan:
forum26/topic298.html
forum26/topic1598.html

Har du fler eller kompletterande frågor så är du självklart välkommen att höra av dig igen!
Jag önskar dig all
Lycka till! // Ulrika, legitimerd dietist
Svara