Användare

lchf svårt

Hej jag går nu på strikt lchf diet :) jag har en app som jag skriver in det i . det blir fantastiskt varje gång men jag misstänker att jag äter för lite av något ? kanske du kan hjälpa mig ? min dag idag såg tex ut så här .

Frukost :2 kokta ägg
Lunch: 1.5dl blomkålsmos med kalkonbacon "3 st skivor"
Midddag: lchfs kassslergratäng med broccoli va 300 gram men riven vitkål.
resultatet på min app blev då

Kolhydrater:18g
protein 30g över
fett:92grram ????

De bli samma mat ganska mkt då jag inte hittar nå på strikt lchf och blomkålsmoset tex de va ju rätt mkt kolhydrater på det ? vad ska jag äta ?det är mitt största problem och få ihop till 20 kh . en kyckling tex då svämmar de ju över med protein . är de farligt att äta så mkt över eller hur ska man göra .ha sökt på nätet med hittar inget om mitt problem. hoppas du kan hjälpa mig nu tack emma :hay:
 Låst
Användare

Svar: lchf svårt

Och hur mkt ska man äta i gram tex på ett mål ? Tex kycklingfile till lunch åh May igen till middag överskrider ju 20g kolhydrater hjäääälp
Svara

Svar: lchf svårt

Hej Emmapemma!

LCHF står för Low Carb High Fat och innebär i princip en kosthållning där man försöker att minimera andelen kolhydrater i kosten samtidigt som man är fri att äta fet och protein i de mängder man önskar.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg som jag svarade dig ang. protein så råder jag tyvärr inte kring särskilda dieter eller måltider utifrån LCHF då jag tror på att det både är mycket enklare och mer hälsosamt för den friska individen att äta en allsidig och varierad kost. Jag vet också att det finns mycket bättre och mer insatta källor att vända sig till vad det gäller LCHF. Exempelvis så svämmar ju bokhandlarna på nätet och i butik nästan över med kokböcker innehållandes LCHF-recept av personer som både testat LCHF själva och som förspråkar det som livsstil. Dessutom så finns det mängder av bloggar, hemsidor och forum med recept.
Där tror jag säkert att du kan få massor av tips utifrån din strikta LCHF-diet!
Lycka till! // Ulrika, legitimerd dietist
Svara