lång påse under snitt

För snart fyra år sedan födde jag min dotter efter akut snitt ganska fort några dagar senare fick jag en avlång påse under snittet som bara vart större och större sökte då och har gjort några ggr hjälp framförallt först för att det gjorde ont och var orolig om det var något farligt har nu mått rejält dåligt och har ångest för att se mig i spegeln och vill helst inte visa mig naken.
Ska tillägga att jag alltid varit smal och har aldrig haft annat än vältränad mage jag tränar mellan två till fyra ggr per veck och gjort så i minst två år. tränar på gym just magen men det händer verkligen ingenting samt att jag cyklar och går flera km per dag.
Hjälp finns det hjälp ??? Jag har absolut inte råd att bekosta tex en plastik själv i dag och den senaste läkaren jag vart remitterad till bara skrattade åt mig och hänvisade till att det inte var farligt!!!??? Att det enbart var en kosmetisk grej!!?? Nä jag vet ju det men jag mår fortfarande dåligt....
 Svara

Svar: lång påse under snitt

Tips hur man kan gå tillväga vore underbart vill inte stå framför ytterligare en läkare som ska skratta åt mig. ...
Svara
Kirurgöverläkare

Svar: Svar: lång påse under snitt

Hej Molly. Det händer att det blir en förslappad hud under ett Kejsarsnitt. Hur vida detta skall åtgärdas inom den allmänna sjukvården eller den privata beror helt och hållet på om det är ett medicinsk problem eller kosmetiskt. Jag förslår att du tar kontakt med ytterligare en husläkare som får bedöma detta.
Vänliga hälsningar
Christofer Grimås
Kirurgöverläkare
Svara