Användare

Bullrande mage

Hej!

Gjorde min Gastric Bypass på Ersta sjukhuset i Stockholm 2012. Allting har fungerat bra fram till ca 2 månader tillbaka. Då började min mage att göra en massa bullrande ljud ifrån sig, och de kommer främst från vänster sida av magen. Det är inte vanliga "kurrande" ljud utan det verkligen mullrar och bullrar jättehögt. Har försökt att testa mig fram om det beror på något jag äter, men inte kommit fram till något än så länge. Ibland vaknar jag av det på nätterna och det är en väldigt obehaglig känsla som sprider sig i hela magen. Det kan låta när jag inte ätit, när jag äter, en stund efter jag ätit.. dvs jag hittar inget samband. Vissa dagar är det hemskt och den är ljudlös max 2 timmar om dagen. Vad kan detta bero på? finns där något att göra? Tacksam för svar, då både utbildning och socialt umgänge har börjat ta stryk av detta då jag tycker det är oerhört jobbigt och genant. /A
 Svara
Kirurgöverläkare

Svar: Bullrande mage

Hej. Detta ä rnågot som kan uppstå särskilt om du blivit laktosintolerant. Detta kan komma när som helst och bästa sättet är att prova med helt laktosfria produkter under 3 veckor för att se om du förbättras.
Vänliga hälsningar
Christofer Grimås
Kirurgöverläkare
Svara