Användare

Bröstförminskning

Hej,

Jag är en tjej på 21 år, normal vikt. förut var jag underviktig, men har alltid lidit av samma problem oberoende min vikt: Brösten. Jag har alltid haft stora bröst, och jag känner bara att jag lider mer och mer, både ryggen ,nacke och allt det där. men även psykologiskt. Jag hatar verkligen mina bröst och jag börjar känna mej såpass obekväm att jag inte vill ha på mej kläder i min storlek utan försöker gömma mej i stora t-shirts. Jag har ett fysiskt jobb, och brösten kommer ivägen. det är svårt och tugnt att jobba och på kvällen när jag kommer hem har jag ont. Min fråga är nu, hur lång är processen att från ansökning tills dess att man får operationen? Ifall jag t.ex. går med på att opereras på vilken klinik som hellst i sverige? jag menar nu att jag går via landstinget, jag har inte råd att betala för privat operation.

Molly
 Svara
Kirurgöverläkare

Svar: Bröstförminskning

Hej Molly.
Ja det är många som lider av precis det du beskriver, men det finns verkligen hjälp att få. Hur lång väntetiden är just i ditt landsting vet jag inte, men hör av dig till din husläkare och be om remiss till plastikkirurgen så kan de göra en bedömning.
Vänliga hälsningar
Christofer Grimås
Kirurgöverläkare
Svara