Artikel: Fotvårtor hos barn

Nästan alla barn får någon gång vårtor. De smittar väldigt lätt, både direkt och indirekt. Vårtor försvinner av sig själv men behandling kan påskynda läkningen. Däremot tar även behandling av vårtor tid, så ha tålamod. Läs hela artikeln
 Svara
Halala
Gäst

små barn vårtor

Min son är 2 år gammal och har en stor vårta under foten. Ni har skrivit att det är ovanligt hos små barn ! hur kan jag hjälpa honom? behöver jag kontakta en läkare ??
Svara
Medicine kandidat, histologiamanuens, ordförande Akutsjukvårdsklubben

Svar: små barn vårtor

Hej Halala! Vanliga fotvårtor är inget som behandlas om de inte stör. De försvinner med tiden. Om du är orolig för att vårtan är stor och stör barnet kan du gå till apoteket med ditt barn och se vad de har för vårtmedel som är lämpliga för små barn.

Hälsningar,
Lovisa
Svara
lola
Gäst

väldigt jobbigt

hej! jag har 4 vårtor under mina fötter och jag är bara 11 år! det har varit där väldigt länge och går inte bort! vi har provat många behandlingar och de går inte bort! jag sover med strumpor för jag stör mig på dom! de kanske har varit där något år eller så! det känns som att det kommer mer och mer! kommer de gå bort? och kommer detta ta lång tid till?
Svara
Lita
Gäst

försvinner aldrig!

Jag är 13 år och har 6 vårtor under min vänstra fot. Jag tycker det här är väldigt jobbigt då dom inte verkar försvinna utan bara bli fler:( Har haf dom i ungefär ett år och har provat att frysa bort dem... Vet inte hur jag ska göra!
Svara