Användare

Lumbalpunktion/skada?

Hej, för lite drygt en månad sedan gjordes en lumbalpunktion på mig (misstanke:munsår,hjärnhinneinflammation - inga fynd gjordes).

Det blev komplikationer, jag var svår att sticka och de höll på betydligt längre än normalt (ca 3h). Obeskrivlig smärta och obehag över ryggen och ner i vänster ben.

Sen dess har jag haft en kraftig värk och smärta i ryggslutet, upp mot skulderbladen, ut i höfterna och ner i vänster ben (framsida). Stickande, brännande, huggande - allt! Vänster ben, domnar ibland bort, konstig känsel.

Jag har fått en pillercocktail som pågått sen dygnet efter punktionen.
Alvedon och Ipren blev Oxynorm och Alvedon, hög som ett hus och efter en vecka gick jag över till Citodon och Ipren, som jag fortfarande har kvar med muskelavslappnande Paraflex.
Dessutom blev ju magen som en sten så de fick jag också medicin för.

Var inlagd en vecka på sjukhus och fick stödbord och hjälp.Röntgen (Det såg bra ut. Normalt att musklerna runt instickshålen är svullna. De säger att det innanför är lite irriterat och kommer gå över) Fick även övningar, de pillade och kände. Ont även på huden, som nu är mer ömt. Sen domnade vänster ben bort i lite drygt en dag. Började med båda fötterna på morgonen. Efter att de försvann var det dags att åka hem. Det mår man bäst av. Håller visserligen med men mår efter en vecka, lika.

Hemma nu och rör mig, har alarm på telefonen för att inte missa när pillren ska tas, äta och röra på mig. Men jag bryter ihop av smärta efter ett kort varv på mataffären. (10min)
Värre på nätterna.
Och när smärtan kommer, kommer kolsyra/bubblor i vänster ben och det känns som jag inte kan lita på det.

Doktorn säger att det är normalt och kommer gå över men skillnaden är minimal sen jag låg inne på sjukhuset.

Kryper runt hemma i lägenheten för att jag är rädd att ramla. Har aldrig haft såhär ont och även om smärta är svår att förmedla så är detta det absolut värsta jag varit om.

Är detta verkligen normalt?
Finns det något mer jag kan göra eller tänka på?

:/ :hum:
 Svara
Användare

Svar: Lumbalpunktion/skada?

Hur har det gått?? Är smärtan kvar?
Svara