från Hicka.se

Artikel: Behandla och bota hicka

"Det finns ingen behandling som enligt forskning får hicka att försvinna. Utan hicka brukar gå över av sig själv. Däremot finns det några knep som i vissa fall kan få hicka att försvinna:" Läs hela artikeln
 Svara
B-Pod
Gäst

Hej! Får inte hicka så ofta men dem gånger jag får det har jag en omedelbar lösning: Jag dricker en 3-4dl vatten i ett svep, dock från 'fel sida' av glaset, alltså motsatt sida av glaset till den du normalt dricker från. Avgörande är att du står bredvent och framåtböjd med huvudet långt ner så att ditt huvud är upp och ner, mellan och strax under knäna. I den ställningen, med överkroppen i princip upp och ner dricker du ca ett stort glas vatten snabbt och metodiskt utan avbrott --när du sedan reser dig upp är hickan försvunnen! Många som testat knepet är först tveksamma och tror att man vill driva litet med dem, det ser tveklöst rätt kul ut och räkna med litet vattenspill, men varenda en som prövat har omedelbart blivit kvitt sin hicka! Jag har aldrig upplevt att det inte fungerar! Pröva!
Svara
Lova
Gäst

Näsvatten

Ligga upp och ner på sängen och sen ska en man hälla vatten i munnen med en sirapsflaska och sen ska man svälja vattnet.

DET FUNKAR!!!!!!
Svara
Matte.
Gäst

tips.

Bra tips iallafall det som att dricka framåt lutad min hicka gick bort.
Svara
Fanny Simonson
Gäst

3 gånger

Hej! Mitt knep att bota hicka är att titta upp och svälja 3 gånger utan att hicka! Jag får hicka väldigt ofta, men jag är 12 år (fyller 13 i oktober) fick det knepet av en lärare i 3an och sen dess har det alltid funkat! Nu går jag i 6an & börjar 7an till hösten! Det va mitt knep.
Svara
Cecilia
Gäst

Bota hicka

Svälj en matsked strösocker så långsamt du kan så att sockerkristallerna retar slemhinnan i det bakre svalget.
Svara
d
Gäst

d

testade det där med att andas i en påse första gången när jag var 6:år det har funkat sen dess (är 16 år nu)
Svara
walid
Gäst

13

Håll andan i 13 sekunder. Och därefter drick ett glas vatten, fungerar på alla jag har berättat till.
Svara
Georgie
Gäst

Prova min- rappa

Prova min: bara rapa inåtvänt eller bara rap ut så fort du får hicka, så går det över.
Svara
Bengtsj
Gäst

Hicka

Svlj en sockerbit med några droppar ättika. Chockar svalget, hickan stoppar omedelbart.
Svara