från Overdos.se

Artikel: Överdos av koffein

Risken att få en överdos av koffein är väldigt liten då det krävs höga doser för att bli förgiftad. Vid en lindring överdosering kan det kännas obehagligt och vid en hög överdosering kan det leda till döden. Det är särskilt farligt med för mycket koffein för gravida och barn. Läs hela artikeln
 Svara
Simon
Gäst

Är jag i fara?

`Hej, jag och min sambo har haft det dåligt ekonomiskt ett bra tag nu men inte så att man svälter, men jag har tappat vikt som en tok. Jag väger kanske 60kg och är 182cm lång med en sjuk ämnesomsättning. Men den senaste månaden gick det förlångt och vi har levt på kanske 1-2 paket nudlar om dagen i 30 dagar nästan. Och jag har känt hur kroppen spårar ur på insidan och ger mig läskiga bieffekter av detta. Mitt kaffeintag har också varit omänskligt före denna månad. Vi har en liten perkulator som rymmer 6 koppar och jag kan fylla på den 4-6 gånger om dagen och hälla i mig allt själv.
Men denna månad har vi inte haft kaffe pga ekonomin men vi fick tag på massa varor igår så vi har. Och av ren vana har jag öst kaffe och har så jävla ont. Frågan är om detta kan skada mig allvarligt då jag svält ner kroppen så pass att jag känt hur till och med lungorna har velat kollapsa (ansträngd tyngre andning nästan kippar efter luft). Jag vet att det inte är bra men jag skulle vilja veta mer, så jag vaknar nästa gång jag somnar hehe. Jag trappar självklart ner. Jag sover också ca 4-7 timmar om dagen även om jag INTE har druckit kaffe och spenderar många timmar vaken på nätterna. Bör jag totalsluta eller överlever jag detta.
Svara