Artikel: Utebliven menstruation

"Är mensen sen? Det väcks ofta många frågor och oro kring en utebliven menstruation. De vanligaste frågorna brukar vara; är jag gravid eller är det något som är fel? Här är det vanligaste orsakerna till utebliven mens." Läs hela artikeln
 Svara
roya
Gäst

Hej, jag är 30 kvinna år och har mens med hjälp av p-pillar som jag blir inte gravid alls. min man har två barn från andra förhållande, men jag blir inte gravid. vad är orsaken till att jag får inte mens alls? jag är mycket tacksam om ni hjälper mig med rådgivning och tips om hur ska jag behandla min mens problem.
Svara
Ny Användare

Hejsan. Jag heter Sofia och är 23 år. Jag har en utebliven mens på sex månader nu. Jag går inte på något preventivmedel och har aldrig gjort det heller, bör jag vara orolig över detta eller är det normalt? / Mvh Sofia
Svara
Anonymos
Gäst

Hej! Jag hade förut oregelbunden mens och är väldigt säker på att det beror på min viktnedgång. Jag gick ner några kilo genom träning och att jag tänkte på vad jag åt och kände mig för första gången på länge nöjd med min kropp. Jag var inte undernärd,enligt mitt BMI hade jag en normalvikt. Dock uteblev mensen och jag började bli orolig,man vill ju fungera som man ska liksom.
Nu har jag gått upp igen och ligger på samma vikt som jag gjorde innan min viktnedgång (vilket också är normalvikt) och mensen har kommit tillbaka,iallafall en gång har den kommit och ska få den igen om några dagar om allt stämmer. MEN jag är inte nöjd med min kropp,inte alls. Jag vill gå ner några kilo igen och väga som jag gjorde förut och känna mig nöjd över min kropp. Men då kommer mensen att utebli vilket är ett problem. Ska det inte kunna gå att ge ner i vikt och samtidigt ha mens och vara nöjd med sin kropp? Hoppas att någon läser detta,försöker sätta sig in i mitt problem och också svarar på mitt meddelande,då detta är något som ligger över mig och som jag ofta grubblar på. Stora kramar från mig.
Svara
Anonym
Gäst

Försenad mens

Hej! Jag är 13 år, snart 14 och jag har just fått min mens. Men jag har inte fått den på snart 8 veckor och börjar bli orolig. Jag håller inte på med bantning och jag tror inte jag är orolig eller stressad, men har inte tränat på ett halv år och började just, kan det vara det som gör att den är sen? Borde jag kontakta en doktor?
Svara
Emmy
Gäst

Menstruation

Hej. Jag undrar vad det kan vara för något, har nämnligen inte fått min mentruation på 11 dagar. Väntar varje dag på att den nu ska komma.
Med vänlig hälsning, Emmy
Svara
Anonym
Gäst

Sen mens

Hej jag är 14 snart 15 år och jag tänkte fråga varför min mens blir från 2-3 månader sen? Efter 2-3 månader kommer den och det är som vanligt, varar i 5 dagar. Jag var 11 år när jag fick mens för första gången, det var normalt och den var varken sen eller tidigt. Efter 1 år blev det såhär konstigt. Sen blir den sen igen.
Skulle bli jätteglad om jag fick mitt svar!
Svara
Ella
Gäst

Hejsan hejsan!

Jag undrar en sak. jag har pojkvän och ett normalt sexliv och lever en vanlig vardag som jag alltid gjort. Men... Jag äter p-piller och har säkert inte haft mens på 3-4 månader, så här om dagen kom jag på \"tänk om jag skulle vara gravid\" så jag bestämde mig för att ha mens nu och testa. Problemet nu är att jag slutade med p-piller kvällen efter jag hade haft sex och mensen vela inte komma direkt på kvällen efter jag slutade med p-piller. Nu har jag inte fått min mens än och det har gått 2 dagar, det har vara kommit små blödningar.. så min fråga är: kan jag vara gravid? Eller är det normalt med att mensen är försenad? Och kan jag bli gravid om jag slutade med p-piller dagen efter jag haft sex?
Svara
Anonymos
Gäst

Hej !

Jag är en ung första barns mamma som har ett barn på snart 2 år. Efter att jag fick honom hade jag mens 2 ggr. Varav jag åkte på x-antal missfall, då vi ville hemskt gärna ha ett till. Sedan Augusti 2014 har jag inte haft mens. Kollat mig om graviditet men negativt :( Jag är 1,66 lång och väger kring 95 kg då jag haft svårt att gå ner efter graviditeten fast jag prövat allt. Jag vet inte om det har med att mensen uteblivit , men vill verkligen ha ett till och gyn. läkaren jag hade i början av detta år 2015 sa att allt såg bra ut. Men vad är det då? Och vad ska jag göra? :( Vet andra som väger mer men lyckats få fler barn. Hjälp mig ! :(
Svara
blub
Gäst

Hej

Det är så att jag har inte fått min mens på 2,5månad.
och i söndags började det komma bruna flyttningar och jag är alltid jätte trött.
tog ett gravtest för ca en vecka tillbaka och det visa negativt.
börjar bli väldigt nojig och vet inte hur jag ska gå vägar med detta.
Jag har ett fast förhållade och jag går inte på några p-pillor.
hjälp mig om ni kan :(
Svara