Artikel: Ägglossning och befruktning

"Vilken dag som du har ägglossning beror på hur lång din menscykel är. Du kan både räkna ut när din ägglossning kommer men det finns även många som känner sin ägglossning. Vill du bli gravid är du som mest fertil under tre specifika dagar av din menscykel." Läs hela artikeln
 Svara
Ny Användare

Hej!!
Jag misstänker att jag är gravid.skulle ha gaft min mens 26/12-2014 men den har inte kommit än..är det för tidigt o testa sig?
Svara
Victoria
Gäst

Hjälp!

Hej! Jag hade sex med en vän till mig nu i helgen. Både på lördag kväll den 28:e samt på söndagen på dagen den 29:e. Vi använde inget skydd.
Har nu räknat mina dagar och det visar att vi hade sex under mina mest fertila dagar och han kom i mig i doggy.
Hur stor är chansen att jag kan bli befruktad imorgon? Jag känner dessutom av att jag har eller att ägglossningen är på ingång när som helst. Behöver jag oroa mig? Och påverkar rökningen om jag blir befruktad eller inte?
Såhär ser det nämligen ut!

Min senaste menscykel var på 29 dar.
Min senaste mens var den 17:e mars.
29:e: fertil dag
30:e: fertil dag
1:a: ägglossning
2:a: fertil dag
Svar inom kort uppskattas! Orolig tjej.
Svara
Användare

Svar: Artikel: Ägglossning och befruktning

varför tog du inte ett dagen-efter-piller?
Svara
Kristina Lundgren
Gäst

Gravid eller inte?

Hade ett oskyddat sex i januari månad nu i år.
Men har mens ändå varje månad ca 2 dagar.
Det har börjat att röra sig kraftigt i min mage, känner hur det vänder sig och kittlar inuti. Har tre barn sen innan dok bara söner men, men. Vill ändå berätta är snart 39år. Hur vanligt är det med blödningar under en graviditet? Alla tester visar negativa vad beror detta på? Inte kan detta vara tarmar i såna fall har jag mega stora tarmar ha ha ha.......vänligen svara kram Kristina.
Svara
stella
Gäst

hjälp

hej! jag hade sex för två dagar sen och kondomen gick sönder och han kom i mig. Idag två dagar senare fick jag ljusbrun flytning och känt mig lite uppblåst vid äggstockarna. Ska ta ut ett \"dagen efter piller\" imorrn, eller är det försent? är jag gravid?! D: är verkligen jätte rädd. Jag är 17 år, om jag skulle vara gravid, kan man få hjälp med abort på ungdomsmottagning då utan att förälder vet?
Svara
Mamma till2
Gäst

Nidblödning eller vad händer

Tog ett tidigt test igår bara 10 dagar efter ägglossning och kom två sträck även om graviditets strecket var väldigt svagt. Och nu 11 dagar efter fick jag som en flytning jätte ljusbrun. Kände efter med ett finger & torkade sddan fingret på en ljus/vit tröja och då syntes inget känner mig förvirrad
Svara
Emma15år
Gäst

Hjälp!!!!

Hej! Jag är 15 år. De va ungefär 1 månad sen jag hade mens sist, o för ungefär två veckor sen så hade jag o min kille avbrutet samlag, o sen typ 5 gånger till dom andra dagarna alltså avbrutet samlag. O jag har inte fått min mens än, jag är jätte orolig att jag är gravid! Jag har inte haft flytningar på några dagar.. Ska jag gå till ungdomsmottagningen på måndag? Eller ska jag vänta o se? Men vad ska jag göra på ungdomsmottagningen? Snälla hjälp jag får panik!!
Svara
Anonym1234567890+´
Gäst

BEHÖVER SERIÖS HJÄLP

Jag är 16 år gammal och jag har haft sex flertals gånger, flera gånger i veckan. Jag har en app som kallas clue, som visar vilka dagar jag är som mest fertil och jag och min pojkvän lyckades träffa in dem dagarna precis.
Grejen är det att exakt detta hände månaden tidigare, min mens var sen men jag fick den iallafall.
Jag undrar om då om det är så att jag faktiskt inte kan bli gravid överhuvudtaget eller om det bara utav ren ''tur'' att min mens dyker upp iallafall.
Svara