Artikel: Lindra din mensvärk

Det finns många sätt att lindra mensvärk. Känner du inte tillräcklig lindring av egenvård kan p-piller, akupunktur eller läkemedel hjälpa. Läs hela artikeln
 Svara
Anonym031219
Gäst

Vad lindar mens ?

Om man ska hopp träna ( med häst) vad kan man göra?
Svara
Susanna
Gäst

Kommentar till Lindra din mensvärk

Hej,

ett par kommentarer till artikeln om mensvärk. Något jag tycker hjälper är löpning (det räcker inte med att promenera). Även om man nästan går dubbelvikt, så jogga ändå. Efter fem minuter är mensvärken som bortblåst. Jag är ingen löpare, men rekommenderar det ändå. Tycker man inte om att springa, så kan man ju sluta när mensvärken är borta.
Graviditet hjälpte också för min del. Jag har fortfarande lite ont, men inte de där fruktansvärda smärtorna. Jag vet, ingen lösning för all direkt, men kan ju vara en tröst om man planerar graviditet.
Svara
Lella
Gäst

Ridning

Om man har möjlighet kan ridning hjälpa. Jag brukar sadla hästen o ge mej ut o åka i skritt en timme, fokuserar då hela tiden på att slappna av i mage och rygg samt följa med i de gungande rörelserna. Hjälper då värkmedicin inte vill!
Svara
MiaMoaMaja
Gäst

Svårt

Det är väldigt svårt att få hjälp när man har svåra smärtor.. Har varit till så otroligt många läkare och gynekologer men det ända jag får är hormoner som gör mig deprimerad och starkare ipren och alvedon. Detta har inte hjälpt någonting...
Svara