Artikel: Oregelbunden mens

Oregelbunden menstruation kan bero på flera orsaker. Oftast är de helt ofarliga. En del personer har alltid oregelbunden mens. Det är inte farligt. Läs hela artikeln
 Svara
Felicia
Gäst

plötsligt oregelbunden

Jag är snart 13 och jag har haft min mens runt 2 år,håller inte räkningen men på ett ungefär.
Min har alltid varit regelbunden förutom första halvåret ungefär men det e normalt, min mens brukar komma i slutet av månaden och vara i 5 dagar ungefär det har hänt nån gång att mensen har varit lite oregelbunden men inte mycket,
Men bara för nån dag efter jag hade duschat så kom min mens fast jag hade haft den i 4 dagar bara för 1 eller 2 veckor sedan. är lite orolig om den kommer fortsätta vara oregelbunden eller kommer komma tillbaka som den var och om det kan vara farligt ifall jag behöver kolla upp det svara och ge råd så e ni snälla

Mvh: Felicia
Svara
Andie
Gäst

Oregelbunden mens

Jag är 16 år och har haft min mens i ungefär 5 år och den har alltid varit lite oregelbunden. I början var den hyfsat regelbunden men kunde hoppa över någon månad då och då men nu under dem senaste 2 åren ungefär har den inte kommit särskilt ofta. Den kan komma i en vecka med flera månaders mellanrum. Nu har jag inte haft den sen i februari. Så jag undrar kan det fortfarande vara normalt eller borde jag kolla med nån läkare?
Svara
katten
Gäst

blöder mycket

hej! jag är 15 år och har haft mens i ungefär 2 år. Jag har en oregelbunden mens. Ibland så kan det dröja ett halvår mellan min mens. Och ibland kan jag ha mens i två veckor. Ibland blöder jag också jätte mycket under t,ex en vecka. Jag blöder oftast igenom och det är inte kul. Har även mensvärk ofta.
Svara