Användare

Svar: Artikel: Så vet du om knölen är cancer

Jag har en ca 1,5 cm i diameter stor knöl vid sidan av slidöppningen, den är hudfärgad. Har haft en liknande knöl lite längre upp och på andra sidan för några månader sedan. Den hade dock en mer blå-röd aktiv färg och dum som jag var försökte jag få hål på den och den visade sig iallafall innehålla blod. Bör jag vara orolig?
 Svara
Medicine kandidat, histologiamanuens, ordförande Akutsjukvårdsklubben

Svar: Svar: Artikel: Så vet du om knölen är cancer

Jag har en ca 1,5 cm i diameter stor knöl vid sidan av slidöppningen, den är hudfärgad. Har haft en liknande knöl lite längre upp och på andra sidan för några månader sedan. Den hade dock en mer blå-röd aktiv färg och dum som jag var försökte jag få hål på den och den visade sig iallafall innehålla blod. Bör jag vara orolig?
Hej!

Jag tycker inte att du ska oroa dig för mycket innan du vet vad det är. Däremot rekommenderar jag att du går till en hudklinik, gynekolog eller vårdcentral (vilket du känner dig mest bekväm med) där de skulle kunna titta ordentligt och berätta vad det är samt ge dig behandling. Det är bra om du går så fort som möjligt så att inte knölen försvinner innan de hinner titta på den.

Hälsningar,
Lovisa
Svara
Patrizia
Gäst

fråga

Jag är en14 årig tjej med en stor knöl i varje bröst. En är 7 Cm i diameter och den andra 5 Cm i diameter, jag har en liten i armhålan också, dem kliar ganska ofta brösten blir röda men det gjör inte ont, vad borde jag göra?
Svara
Patrizia
Gäst

fråga

Jag är samma tjej med en knöl i varje bröst och en i armhålan, jag har haft alla knölar i 3 år och alla växer mer och mer. Dem gick ifrån en liten prick till typ 8 Cm på 3 år. Jag är orolig
Svara
Evelin
Gäst

Orolig över knöl

För en vecka sedan la jag märke till en knöl i höger ljumske, vid troskanten. Cirka 2-3 cm stor, hård och väldigt öm. Känner av den när jag står och går. Har dessutom de senaste dagarna fått smärtor i magen och ryggen och undrar nu vad det kan vara för något? Bör man söka upp det?
Svara
Louice
Gäst

Ska jag gå till en läkare om min knöl?

Em jag är en 14årig tjej med en knöl i min navel.
Jag har försökt med olika medel men den går inte bort ska jag gå till en läkare???
Svara
Louice
Gäst

Knöl i naveln

Hej tjej på 14år jag har en knöl i min navel (svårt att beskriva den) har försökt med olika medel men den går inte bort borde jag åka och kolla det hos nån doktor?
Svara
Luna
Gäst

Flera mindre knölar

Hej! Jag har upptäckt fyra st ca 1cm stora knölar längs sidorna på hals/nacke.
Har även två tre st i hålan mellan nyckelbenet och axeln.
Dom vid nyckelbenet kan komma och gå, och det är samma med tre utav dom på halsen. Men en där har funnits i flera år men har ej ändrat storlek.
Låter detta som något oroande eller kan det vara lymfkörtlar?

Jag upplever även att min mages "fettvävnad" är knölig, men min mamma tycker att jag är paranoid och måste sluta att oroa mig, men det är svårt när jag har flertalet tydliga knölar.
Har nyligen varit inne för mina bröst då det visade sig att jag hade flera st cystor, varav en som dom tömde då den ömmade.
Svara
Eric
Gäst

Rektangulär knöl i bröstet

Hej jag har en rektangulär knöl i bröstet och jag har haft det i en v och är 15 år vad ska jag göra??
Svara
saraaaaaaaaa
Gäst

tack

tack
Svara