david
Gäst

hej jag har en knöl i naveln som gör jätte ont i bland! (någon har aldrig fått röra/nudda vid min navel för den är känslig för beröring!
tack för svar är jätte orolig !
 Svara
isabelle
Gäst

är knölen bröstcancer?

Hej, jag är 15 år och jag har en knöl i mitt högra bröst. Den har växt sen min senaste menstruation, och för några dagar sen så vart jag väldigt öm precis \"under\" bröstet där knölen är, men jag är inte öm längre men jag vet inte om detta beror på att mina bröst växer mycket nu men det känns fortfarande inte helt rätt..
Svara
Patrik
Gäst

Fettknöl eller Cancer?

Hej jag har då en \\\"fettknöl\\\" under ögat, i juli 2014 fick jag den och då vad den otroligt liten idag februari 2015 har den vuxit nästan 9-11x sin förra storlek och den växer varannan dag och splittrar sig underhuden till flera mindre \\\"knölar\\\" som sedan blir större jag har kollat med husläkare och han sa att det bara va en fett knöl men de va då i augusti 2014 och den var väldigt liten och jag är väldigt osäker på att denna läkare hade rätt att det bara va en fett knöl.. Min fråga är då ska fetknölar växa varannan dag och ska huden skifta färg runt området? Samt att han fråga om det va ömt och de va det i augusti men idag känner jag ingenting runt knölen eller på knölen.. Är detta en fettknöl?
Svara
Madde
Gäst

Cancer under bröstE

Hejhej! Jag har upptäckt en knöl precis vid magen, den gör ganska ont och kliar och haft den där i Dagar nu men syns knappast, vad tror nj det är?
Svara
Sanna 18
Gäst

Öm osynlig knöl på smalbenet

Hej! Jag har en tid, ca 1 år haft en lite knöl på skenbenet som ömmar då man trycker på den. Vad kan det vara och bör jag söka för den?
Svara
Raquel
Gäst

Cancerundersökning - steg för steg

Hej! Jag vill veta hur själva undersökningen fungerar där undersökningen slutar med ett CT eller MR.

Först går man till läkaren och berättar/visar vad man har. Läkaren misstänker att det är cancer, vad händer då? Är stegen följande?:
Läkaren undersöker - röntgen - CT - eventuell MR

Vet inte om jag uttrycker mig så bra.
Svara
Medborgare
Gäst

Är Sverige är ett u-land?

Hur i helvete är det möjligt att man ska få vänta upp till 6 v på provsvar när en snabb insats är det mest primära i lyckad cancervård?
Svara
Alice
Gäst

Knölar på foten

Om man har en knöl på foten vad gör man då
Svara
marjan
Gäst

outhärdlig fettknöl

Varför gör min fettknöl ont? Och varför vill läkaren inte hjälpa? Att inte behandla vanliga fettknölar är en sak, men vissa gör faktiskt ont! Oavsett vad läkaren påstår. Snälla hjälp. Jag har fått två knölar i svanken och har jätte ont. Tacksam för svar.
Svara
14 Tjej
Gäst

Har jag Cancer??

Hej jag har hittat en knöl långt upp på insida lår. den har nog varit där ganska länge och jag är rädd att det är något alvarligt. Jag har också fått knölar i armhålorna men vet inte om de kommer bara för att jag rakar mig på fel sätt eller om det ät allvaligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Vet inte vem jag ska säga det till eller det kanske är helt ofarligt. Jag vill bara inte att det ska vara cancer.Hjälp??
Svara