Tamana
Gäst

Hej, jag har en konstig knöl i mitt högra lår på insidan. Jag vet inte vad det är för knöl. Jag har lite stora lår. Kan det vara fettknöl eller ska jag söka vård?
 Svara
Felicia
Gäst

Hej! Ifall du känner dig osäker och har haft knölen länge så tycker jag att du kan ringa och rådfråga på tex, en vårdcentral!
Det är absolut inget fel med att gå och undersöka sig ifall man funderar på det mycket!
Det behöver inte vara något allvarligt, men om du märker att knölen inte försvinner, blir större och att de gör ont eller är ömt så tycker jag att du ska ringa och få en tid !
Hoppas de blir bättre! :)
Svara
Eva Färdig
Gäst

Hej! Jag har som ett pärlhalsband med knölar från min höger axel och ner till mitt högra bröst. Jaghar haft detta i ca ett år. Under detta år har jag mått riktigt dåligt till och från med feber var och varannan dag. Under feber perioden känns knölarna mycket tydligt och ömmar. När jag mår hyfsat bra känns knölarna mindre och jag har ingen feber. Min ork har tagit slut och jag har ofta yrsel med pip i öronen som "tinnitus".Jag har sökt hjälp hos vår företagshälovård där man konstaterar att jag har en infektion. Varför kan man inte göra något mer??? Jag behöver verkligen hjälp! Mycket tacksam för svar. mvh Eva
Svara
robert
Gäst

hej jag heter robert och jag är orolig om jag har nånting i min kropp .

jag har många knölar i luren och armen och i ryggen och två st i skinkan jag har haft dem för två tre år sedan men bara en eller två som gör önt ?
Svara
johan Walter
Gäst

Hej har några knölar på min rygg och 3timar på min vänstra arm.tack för svar jw
Svara
fatima
Gäst

hej jag hade kännt en liiten knut eller knöl med pekfingret i nedre ryggen, precis ovanför midjan och lite nära ryggraden. det känndes det lite när man trykkte hårt på den. men nu har det gått mer än ett halv år och det känn ännu tydligare, och ny till och med ser det utsom en liten bula och det gör ont när man trycker på den. det gör ont ungefär som om när man trycker på sin blåmärke. jag är jätte orolig. jsg har läst alla sidor om knutar o knöl på kroppen men fick inget svar. jag är jätte rädd att den skulle va en tumör elr cancer. snälla hjelp.
Svara
Te
Gäst

Hej! Jag är en 13 årig tjej som har knölar i brösten, ska det va så?
Svara
Ny Användare

Har ett svullet revben. Eller är en förhårdnad på vänster sida, vid revbenet. Det buktar ut mer. Sökt för detta på vårdcentralen, blev skickad till röntgen. Röntgen visade ingenting. Men jag har ont vissa dagar, ibland ömmar det eller känna obehagligt när jag ligger på vänstersidan på magen. Hjälp snälla. Behöver jag vara orolig? Konstigt eftersom det ser svullet ut eller känns som en förhårdnad.
MVH
Svara
Therese
Gäst

Jag är lite halv rädd för att gå till läkaren. Nu tar jag chansen å fråga
har haft denna lilla knuta mer en ett år nu. Trodde det var en finne men nu har den blivit större å försvinner inte. Gör inte ont och den känns som en liten ärta. Tycker du jag ska kolla det eller kan det vara fett knuta. Sitter på kinden nära örat. Ljus med lite röd rodnad runt om.
Svara
Jacob
Gäst

Hej! Har en knöl vid handleden, har haft den ett tag nu. Min mamma hade cancer kan detta öka risken att det är cancer?
Svara