från Cancer.se

Artikel: Strålning

"Strålning behandlar cancer, men kan också medföra vissa besvärliga bieffekter. Trots detta är det många gånger värt besväret. Strålning står för nästan en tredjedel av all bot från cancer och många andra får en klart förbättrad framtidsutsikt med hjälp av strålningsbehandlingen." Läs hela artikeln
 Svara
Carina
Gäst

Hey I januari var jag klar med min strålning av bröstcancer. Med mådde bra först förutom det hade jag problem med känslor. Hade panikatttak. Men går på samtal via chanser rehab. Vilket fungerar men jag fick energi blev som mig själv. Va och handla mm. Men klart jag tog det lugnt. Men allt kändes bra. Men så fick jag en influensa i hela kroppen då barnen hade det. Feber och hosta allmänt dålig. Sen kom trötthet enorm trötthet. Och mensen som hållt sig
borta ett tag. Men jag blödde så jag blev matt. Kontakta läkare. Får de
tabletterna som stoppar blödningarna jag behöver järn nu. Men biverkningar
hur dålig man kan tydligen bli väldigt sjuk eftersom celler inte hunnit byggts upp . Det borde man fått mer inf om. Olika biverkningar och att det tar tid. Nu har jag själv trötthet. Svalniningar hjärtklappning och lite ångest. Vilket är jobbigt då man vill leva normalt bröstet ja givet har jag haft ont men tagit hand om det jättebra .ont ja men läker fint och inte knappt behövt ta värktabletter. Så jag önskar man framhåller det med inf att det kan bli tuffare innan man mår bra i gen. Och om man blir sjuk på annat sätt och värre. Man behöver råd och förstå vad som
Svara
Silvija
Gäst

Hej jag undrar om man får strålbehandling för lugn tumör tappar man håret helt ??
Tacksam för svar
Hälsningar från en orolig dotter
Svara
Skarla kon
Gäst

Strålning

Jag undrar om typen av strålning som man använder idag är annorlunda än den som fanns 90/91?
I såna fall var skadorna större då`?
/Sara
Svara
Madeleine Björklund
Gäst

\"Strålning\"

Hej!

Avslutade min strålbehandling av bröst i slutet av november 2014.En vecka efter infann sig en enorm trötthet som inte går att vila bort.Det är nu den 7 mars 2015.Hur länge kan denna trötthet hålla i sig?
Svara
Felicia
Gäst

Cancer question

What are the advantages and disadvantages of gamma rays
Svara
Maria.Arrias
Gäst

Tung i benen.

Redan vid första cellgiftbehandlingen kände jag en tyngd och trötthet i benen.
Det är nu nio år sedan och det har bara blivit värre.Plus att benen blir besvärande varma på nätterna.Dock inte svettiga.Kan inte sova på nätterna på grund av detta.
Finns det något att göra åt detta?
Tacksam för svar ,så att jag kanske kan få hjälp??
Vänliga hälsningar Maria.Arrias.
Svara