Hej Orolig själ. På brostcancer.se kan du läsa om de vanligaste symptomen på bröstcancer. Om du är osäker ska du alltid kontakta sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177 eller din husläkare på din vårdcentral. Lycka till.
 Svara
Anonym
Gäst

kan smart I handerna och huvudverk ha med cancer att gore?
Ber om ursakt for icke svenskt tangentbord och felstavningar.Has ocksa haft ont I magen vissa dagar /orolig 13 years
Svara

Hej orolig 13åring. Om du oroar dig för något sjukdomstillstånd så kan du alltid ringa till sjukvårdupplysningen på telefonnummer 1177.
Svara
Kristine
Gäst

Hejsan,
Efter en röntgen av min tumme (man letade efter en sticka) fann man skelettförändringar. Detta beror inte på stickan. Jag fick veta att jag har en liten cysta inuti skelettet i fingertoppbenet. Dock ingen misstanke om cancer, sade ortopedläkaren. Vidare ringde samma läkare upp mig några veckor senare och meddelade att sjukhuset i Stockholm skulle titta på magnetröntgensvaren. Han sade igen att detta bara var rutin och ingen egentlig misstanke om cancer. Är du rädd för att vara ännu en miss av sjukvården. Jag har ont i min tumme och den är svullen men detta tror man beror på en liten liten sticka som sitter i mjukdelarna av tummen. Jag har inte fått svar ännu. Vad betyder detta? Har nyligen förlorat en vän i cancer där sjukvården gjort flera missar.
Svara
Robin
Gäst

Hej!(20 år) Jag har en knöl på skinkan, en hård knöl som är lite röd, dock har jag haft den ett tag tror jag, den gör inget ont och den sitter i huden och inte inne i benet på skinkan om man säger. Är detta en fettknöl eller vad kan det vara?
Svara

Hej om knölen inte försvinner inom två veckor kan det vara bra att kontrollera denna på din vårdcentral. Läs gärna mer på "Så vet du om knölen är cancer".
Svara
Ny Användare

Hej, jag är en 21-årig man som har gått ned kraftigt i vikt, 6-7 kg på kort tid. Kan inte direkt tidslinjen då jag själv inte tänkt på det, men personer i min omgivning har börjat påpeka detta. Dessutom har jag hittat en knöl på skinkan som är aningen större än en 1-krona. Är medveten om att detta kan vara en fettknöl. Jag vill inte ta kontakt med vårdmottagning/läkare i onödan, därför undrar jag om ni kan ge vägledning. Kan detta vara symptom på Cancer eller är jag enbart orolig i onödan.
Svara

Hej Carl, enligt Vårdguiden så ska du söka vård om du går ner så mycket i vikt på kort tid. Du kan alltid ringa sjukvårdupplysningen innan på telefonnummer 1177 och se vad de tycker. Det är helt gratis och de svarar dygnet runt.
Annars kan du bara gå till din lokala husläkare på din vårdcentral, de har oftast öppet några timmar per dag för drop-in.
Svara
Ny Användare

Hej!

För 4 veckor sedan upptäckte jag en knöl vid ljumsken/insida lår. Den känns inte och är cirka 1 cm i diameter. Det går att greppa den. Är det troligtvis en fettknöl eller borde jag kolla upp den?. MVH Lina.
Svara

Hej det är många som har frågat frågor om knölar på kroppen. Så jag intervjuade en sakkunnig från Cancerfonden ang detta. Läs "Så vet du om knölen är cancer".
Svara