Artikel: Självhjälp vid hetsätning

Att lida av hetsätningar är ett helvete som ingen ska behöva lida av men som är väldigt vanligt. Ofta på grund av skeva ideal som får oss att vilja gå ner i vikt. Bantning kan väldigt lätt leda till hetsätning som är en ätstörning. Om du även kompenserar för din hetsätning så lider du av bulimi. Det går att bli av med hetsätningar, men det är viktigt att du söker hjälp. Läs hela artikeln
 Svara
Tinna
Gäst

Artikel: Självhjälp vid hetsätning

Vad gör man för att få hjälp? Det här har påverkat mitt liv mycket och på ett negativt sätt. Jag har tappat kontrollen
Svara
Saskia
Gäst

Ätstörningar suger

En av min bästa vänner har ätstörningar. Hon äter ca 1/10 av en vanlig portion och blir "mätt". Om hon äter mer än så får hon ångest och går in på toan för att spy upp det, så antar jag att det är med de allra flesta, men det är en sak som verkligen förvånade mig; hon får till och med ångest när hon dricker vatten! Och efter allt hon äter måste hon vika upp tröjan för att se om magen har "kommit fram". sjukt. Men något jag undrar över är hur jag kan hjälpa till som vän? finns det något jag kan göra för att få bort hennes hjärnspöken som verkar plåga henne dygnet runt
Svara
Filip
Gäst

Frustrerande

Som kille har jag förnekat detta problem i 12 år..måste söka hjälp..
Tar sjukt med tid och koncentration för att inte tala om ångesten..
Svara
Sofi
Gäst

Hjälp

Hej

Det har nyss gått upp för mig att jag överäter - göder mig själv - för att bestraffa mig själv.

Straffäter!

För att förstöra min hälsa och min kropp som straff.

Finns det någon sån sjukdom och vad kallar man den??
Måste söka hjälp.

Ärligt? Kan man verkligen "straffäta"?
Svara