Artikel: ”Vi har mycket mera känslor än vad andra har”

"Sara Karlsson, 25, fick diagnosen borderline för fyra år sedan. – Vad skönt tänkte jag, nu förstår jag varför folk inte förstår mig. " Läs hela artikeln
 Svara
LILITH - Boktokig mamma med borderline
Gäst

Superbra!
Svara
Ny Användare

Superbra artikel. Fina Sara ♥
Svara
-
Gäst

Jag har själv borderline, med allvarligt självskadebeteende. Jag har fått mycket hjälp från vården, bland annat just DBT i flera år men det hjälpte tyvärr inte mig. Jag har åkt in och ut inom slutenvården under LPT och för ett år sedan började dem prata om att skicka mig till rättspsykiatrin. Åker jag in en gång till, är risken enormt stor att det blir verklighet.. Jag avskyr min diagnos och problemen som följer med den, samtidigt är jag glad att det finns ett namn på det..
Svara
Bordisen
Gäst

Tack Sara! Jag fick också diagnos för 4 år sen, av en psykolog som tipsade mig om en bra bok. Det var allt. Jag hade bara knaprat piller mot kronisk depression i många år som jag slutat med nu. Jag har bara haft samtal med en rad olika kuratorer och psykologer i många år som enligt dem så finns varken behandlingsgrupp eller en slags terapi att gå på. Jag är döv som bor i en storstad. Jag hade genomgått olika tester för länge sedan. Jag visste inte det förrän nu att man kan få en kontaktperson! Känner mig för gammal, och nu är jag väldigt nere... Jag hade skurit mig i armarna och lår några gånger tidigare, så jag fått kämpa alldeles själv. Jag klarar av att gå ut själv etc, ändå känns det också att jag har missat...
Svara
Ny Användare

Hej jag har haft diagnosen bordeline halva mitt liv. Min största önskan har alltid varit att få träffa eller få bara prata med nån som har bordeline. Har legat inne på psyk många år, och ätit massa piller. Försökt ta mitt liv ett antal gånger. Men idag må ja hyfsat har ett bra arbete och kan hantera mina känslor och min ilska.
Svara
Bordisen
Gäst

Till Erik. Samma här har alltid velat träffa andra med borderline ju vilket borde finnas en sådan gruppterapi, men man kan lika gärna skapa en egen!
Svara
Ny Användare

Hej hur få man tag i nån mer som har bordeline? Ja har levt med det länge. Då när ja fick diagnosen! Ja då vägra min familj träffa mej. Dom sa att dom inte vill se mej när ja Må dåligt. Fy fan hur kan man säga så. Visst ja förstså dom lite. Men sådär gör man inte. Ja har skrivit lite tidigare här på denna sida. Att idag har ja jobb o mår hyfsat. Min KBT kontakt. Som ja har, har hjälpt mej. Men ändå e min största
Svara
Ny Användare

Hej Erik här igen jag höll på att skriva en rad. Men råka skicka innan ja skrev klart, tänkte säga att även om ja få stöd o hjälp,av kbt kontakt, så är min största önskan att få träffa o lära känna enmed bordeline. För en person som inte har de förstå inte va de handlar om. Man har så mycket känslor som ingen Annan förstså, så ni där ute om de finns nån med bordeline hör av er.
Svara
Nadja
Gäst

Hej! Jag har en Vän som har borderline och hon vill träffa någon med borderline svara här om du är intresserad
Svara