Användare

Psykiska problem... och har inga vänner. HJÄLP!

Hej, min son (26) har lindrig Aspergers och ospecificerat psykossjukdom. När han mår bättre kan det vara svårt att se att han är sjuk (har sjukdom). Det stora problemet är att han har inga vänner. Han lider av ensamhet, är nedstämt (ibland självmordstankar). Han säger att livet är meningslöst. Han har bett min (mors) hjälp, 'mamma, jag är sååå ensam, kan du hjälpa mig att skaffa vänner.' Jag har annonserat i tidningen - inga svar! Han har en kontaktperson men det känns inte som en riktig vän - hon får ju betalt för att träffa honom (och nu vill han sluta att se henne). Jag vill så gärna hjälpa min son. Jag lider när jag ser hur han lider av sin ensamhet. Han har alltid varit en snäll, trevlig, lugn kille. Inget uteliv utan hellre sitter framför datoren och läser och skriver. Han har haft två bästisar (i 6-10-års ålder och sen i 20-års ålder). De är inte kvar och nu är han totalt ensam. Ingen som ringer, sms:ar, hälsar på... INGEN! Jag vill inte förlora honom - mitt enda barn (jag är ensamstående mamma). Snälla, hur kan jag hjälpa honom att skaffa vänner som ger mening i livet? Tack!
Hälsn. Kati
 Svara
Användare

Svar: Psykiska problem... och har inga vänner. HJÄLP!

Varför tar du inte kontakt med Aspergerföreningen på orten där sonen hittar likasinnade som säkert söker andra med samma behov och längtan. Dom borde väl ha olika sammankomster för att få patienterna med den problematiken att träffas.
Svara
Användare

Svar: Svar: Psykiska problem... och har inga vänner. HJÄLP!

Tusen tack för svaret! Jag ska göra det!
/Kati
Varför tar du inte kontakt med Aspergerföreningen på orten där sonen hittar likasinnade som säkert söker andra med samma behov och längtan. Dom borde väl ha olika sammankomster för att få patienterna med den problematiken att träffas.
Svara