Användare

Mår dåligt av min pojkväns vänner :(

Hej! Jag skrev även detta problem jag har i relationsproblem men då jag har fått ångest av detta så breddar jag i olika forum :)

Kortar ner problemet väldigt här;
Jag har en pojkvän sedan fem år och vi har problem med hans bästa kompis tjej.
Hon har gjort det ganska klart i 3-4 år nu att hon inte välkomnar mig och detta har orsakat ett glapp i mellan oss och dom.
Tåls att säga att min pojkvän och dom två umgicks väldigt intensivt innan jag kom. På grund av detta så har jag och min pojkvän bråkat väldigt mycket då jag inte kan släppa det.

Detta har lett till att jag de senaste året började få ångest och panikattacker. Jag började med tabletter i höstas då jag trodde det skulle hjälpa men dom slutade jag med ganska snabbt. Min läkare och pojkvän tycker att jag ska prata med en psykolog men det känns löjligt att säga att en tjej har brutit ner mitt självförtroende. Mitt problem känns för löjligt med andra ord att ta till en psykolog när folk lider av värre.

Men problemet med henne gör att jag drar mig undan och sitter hemma när min pojkvän är iväg och jag mår bara dåligt, jag försöker lugna mig när han är iväg men slutar istället med att jag börjar skicka dumma sms till min pojkvän i ren ilska och frustration att han är iväg. Detta är inte hans fel, det enda han vill är att hänga med sin bästis men du har det gått så långt att det känns som att hon har lyckats, jag håller mig undan och sitter mest hemma och bara mår riktigt dåligt.

Finns det någons som varit med om samma eller har lite tips, tacksam för allt :)
 Svara