från Halsfluss.se

Artikel: Så vet du om ditt halsont är förkylning eller halsfluss

"Om du har ont i halsen samtidigt som du har hosta eller snuva så har du förmodligen drabbats av en förkylning, och inte av halsfluss." Läs hela artikeln
 Svara
karina
Gäst

Ont i halsen , kan inte svälja mitt saliv , kan knappt prata ondheten går upp i öronen men har ingen feber .
Svara
lars nilsson
Gäst

Ont kan inte svälja hostar hårt vid intagning av ngn föda
Svara
tess
Gäst

Jag har exakt samma som du!
Svara
Emma
Gäst

Hej! Jag vet inte rikigt om jag har halsfluss eller förkylining. Jag tror dock att det är halsfluss. Jag har aldrig haft sån fruktansvärd halsont. Det gör jätte ont jag kan knappt svälja saliv, äta eller dricka. Det värsta är att dricka. Jag tycker att det gör jätte ont att svälja och dricka. Det är det värsta. Jag tog kort på mina halsmandlar och de var jätte röda och sen hade jag som vita ådror på de. Har aldrig varit med om något sånt. Sen hade jag feber men febern gick över nu men febern kommer säkert tillbaka imorgon. Jag hade alla symptom på halsfluss, och sen hade jag alla på förkylning! Kan det vara så att jag har båda? Jag har provat allt. Jag har tagit massa alvedon, druckit varma och kalla drycker, jag har tagit massa halstabletter, jag har vilat jätte mycket, jag har ätit glass. Sen så blir min hals torr och när jag väljer saliv så gör det jätte ont.
Svara
Agron
Gäst

Jag har ont när jag sväljer och är väldigt täppt i näsan . Paracetamol hjälper men bara i två tre timmar ?
Svara
filip
Gäst

Snälla hjälp mig jag e 15 år och det gör super ont i min hals,har inte sovit på 1 och en halv dag nu.....och halstabletter glass te hjälper inte det bara svider jag ligger I min säng hela tiden jag äter dåligt för jag inte kan svälja ochså.... snälla hjälp mig första gången jag har så här ont :(
Svara
Ny Användare

Hej Filip! Du har säkert halsfluss. (Det gör ont som in i h-e!) Gå till vårdcentralen för penicillin. Det hjälper redan efter något dygn.
Svara
Emma
Gäst

Jag har ont i halsen, kan inte svälja mitt saliv eller något alls för den delen, har även ont i öronen..
Svara
Emma
Gäst

Sök läkarvård. Låter som du kan behöva penicillin.
Svara