från Halsfluss.se

Artikel: Så länge smittar halsfluss

"Halsfluss smittar från det att du får symptom och slutar smitta två dagar efter påbörjad antibiotikabehandling." Läs hela artikeln
 Svara
Undrande
Gäst

Hur länge smittar halsfluss om man inte uppsöker sjukvården och tar antibiotika?
Svara
ulla
Gäst

Jag har ett barnbarn som har haft svinkoppor i två omgångar,hon fick antibiotika första ggn och efter en vecka fick hon igen och äter åter antibiotika.Nu har jag(farmor) och farfar fått ont i halsen svårt att svälja och hosta.Om jag förstått så är det samma bakterie vid halsfluss som vid svinkoppor.Kan det vara så att vi blivit smittade av henne och vi bär på den smitta?kanske det är vi som smittar henne.??
Svara
Ny Användare

Hur vet man om man har streptokocker om man inte uppsökt läkare? Om man har vita fläckar i halsen?
Svara
Joel
Gäst

Min son har halsfluss och har streptokocker enligt snabbtest. Han fick inte penicilin. När kan vi betrakta honom som smittfri?
Svara
Joel
Gäst

Om obehandlade streptokocker kan smitta upp till 2 veckor, när kan barn återgå till skolan?
Svara
Ny Användare

Hej jag tror jag har fått halsfluss men jag är inte riktigt säker. Vad är vanliga symptom på halsfluss för utom feber och ont i halsen ( svullna halsmandlar )
Svara
Ny Användare

Hur länge kan man ta antibiotika för att halsfluss skall läka?
Tar alla de bara en vecka eller kan man gå på behandlingen längre beroende på om de skulle vara "kraftigare" halsfluss?
Svara
Halsfluss
Gäst

Om man misstanker att man har halsflyss (alla symptom) men INTE har vita flackar I halsen. Kan man da vara helt saker pa att man inte har streptokokker? Nar kommer de vita prickarna I sjukdomforloppet?
Mvh
Cecilia
Svara
Ny Användare

Gäller detta bara förskolan? Eller högstadiet också?
Svara