haft ont i halsen i närmare 3 månader

Tidigare tränade jag väldigt ofta men pga att jag hade en sådan extrem halsont (var ej förkyld, gjorde ont när jag svalde, smärtan känns som att den ligger lite längre upp i halsen, ingen hosta eller snuva). så jag valde att ta en vila under 2,5 månad, gick ner 10kg och blev verkligen spinkig. men jag kunde ju inte träna för då hade jag bara varit tvungen att sluta igen pga halsontet. när jag vilar märker jag inte av halsontet utan den uppstår efter några dagarna träning(den är även där under vilan mellan träningsdagarna, alltså hela tiden) och försvinner efter nån veckas vila utan träning. men det känns som att den alltid är där men blir större när jag tränar. jag gymmar. testade ta ipren under 1,5 veckas tid, då försvann symptomen men uppstod igen direkt efter jag slutade ta ipren.

har nu börjat träna igen och nu har exakt samma smärta kommit tillbaka. efter cirka 3 månader! har tränat 4 ggr efter viloperioden. jag är sjukt less på det här!! den förstör så mycket för mig..
behöver hjälp.. skulle uppskatta det som fan! (ursäkta språket) har också på senaste tiden märkt av eksem eller något på utsidan av halsen. vet inte om det har något med det att göra men man vet aldrig. det blir rött och kliar. :(
mvh, Ludvig 17
 Svara