Användare

Svar: Läckande klaff

Hej igen
Jag fick en elkonvertering den gångna veckan.
Den gick finfint, så nu har jag en normal puls på 60 / minut. Det känns verkligen fint och jag hoppas att det får förbli så länge. Jag har också svårt att känna av pulsen vi halspulsådern i trakterna av nyckelbenet. Det var ju så enkelt när pulsen var runt 125 och ojämn, ryckig och stötig.
Det är däremot enkelt att se pulserandet vid vänstra armbågsvecket.
Jag skall på återbesök om ett tiotal dagar för koll av EKG mm.
Jag fick förresten en blodtryckssänkande tablett. Blodtrycket var 140 / 80 och borde inte vara högre än 130 enligt doktorn.
Jag hälsar
 Svara
Användare

Hej igen Hjärter. Det låter glädjande att elkonverteringen gick bra. Det verkar som att blodtryck och hjärtrytm är två olika saker.

Det nya med mig är att hjärtat utan förvarning börjar rusa i typ en timme allt oftare men långtids-EKG man tog visade på normalvärden.

Min nya husläkare är den bästa jag haft, men man ser ju att dom väljer bort skitjobb och krämpor som är obekväma. Som exempelvis mina nattliga svettningar som gör att jag vaknar plaskvåt varje morgon sedan man böt Trombyl mot Waran och satte mig på Bisoprolol (Jag tror att det är Bisoprolol som är boven). Trots fler påstötningar i brev så ignorerar hon problemet. Det verkar som att det är patienten som är till för Husläkaren och inte tvärtom.

Jag kallas till St:Göran Neuro varje år för att kolla upp halspulsådrorna, jag skall dit i october. Det är ju bra att dom håller koll, men jag förstår inte varför, för halspulsådrorna är släta och rena från kolestrolslagg.

Vi hörs.
Svara
Användare

Hej igen
Den fina sinusrytmen efter elkonverteringen försvanntyvärr under söndagen och ersattes av den alltför snabba rytmen kring 120 - 125 / per minut.
Synd och trist.
Vi får väl se om läkarna kan hitta på något ?
/ H
Svara
Användare

Hej igen Hjärter.
Hoppas du mår bra.
Tidigare i veckan var jag kallad till Neurologen där en engagerande överläkare gick igenom mina resultat från Strokeavdelningen och Halspulsåderröntgen.
Jo, den ena ådern var något igenslaggad men inte så pass så det behövde några åtgärder och att mitt forsande vattensymdrom i båda ögonen berodde på igenslaggningen.

Han berättade också någonting jag aldrig hört förut. Nämligen att hjärtpatienter som opereras många gånger förstörs hjärnan på, men min såg förvånansvärt frisk och kry ut. Det var ju bra.
Jag är nu färdigutredd både på tvären och längden när det gäller de nattliga svettningarna jag får av Bisoprolol. Man menar på att om vi börjar laborera med andra mediciner kan jag få värre problem, därför beslöt vi att fortsätta med Bisoprolol.
Annars mår jag som en Nötskrika.
Svara
Användare

Flera gånger de senaste åren slocknar ett öga, samtidigt som antingen överläppen, men för det mesta underläppen ända ner till hakspetsen domnar bort med sockerdricka i området som känns dött efter tio minuter som håller i sig i 25-30 minuter innan det planar ut till normalläge igen. Ögat är tillbaks till normalläge redan efter någon minut. Ett tydligt tecken på en Tia-Attack som jag utretts flera gånger för, utan att man kunnat konstatera att det varit Tior.
Att läpparna domnar bort med sockerdricka är relativt nytt så lång tid som 25-30 minuter varje gång.
Det förvånar mig att jag får proppar som går på Waran med regelbundna p/k prov.

Igår när det hände igen så ringde jag först 1177 där det var kö, så jag ringde akuten där det meddelades att jag var placerad som nummer 49 i telefonkön. Jag la på. Lika bra det, för på akuten de senaste gångerna gjorde man överhuvudtaget ingenting de 4-5 timmar jag tvingades häcka där.
Ett medvetet mygel för att få bort folk från akuten är att ignorera dem och lite åldersdiskriminering kändes det också som.
Att jag inte går till akuten någon gång mer, det tackar akuten för. Att ha misstänkta TIOR med bortdomnande ansiktsdelar är tydligen inte risk för stroke enligt akutläkarna. Fonus tar hand om dom som akuten inte vill ha. Så dyrt som det är med begravning har man inte råd att dö. Inte det heller.
Svara