Användare

Vandrande getingsticksliknande smärta.

För 11 år sedan vid 65 års ålder, rök o spritfri med en normalvikt på 75 kg och med bra kondition började jag helt plötsligt, när som helst 1-3 gånger i veckan känna en getingsticksliknande smärta i armhålorna, men bara i en armhåla varje gång som vandrade ut i armen till en dm från armbågen. Det var en intensiv smärta som ökade i styrka tills den avklingade. Rörde ja området under tiden den vandrade så gjorde det dubbelt så ont. Efter att smärtan avklingat så kändes den som avdomnad i 15-20 minuter.
Detta höll på i flera år tills det upphörde helt och hållet, tills för en månad sedan när getingstickssmärtorna kom tillbaks igen.
Jag har berättat detta för mina läkare som inte har en susning om vad det kan vara.

Jag böt hjärtklaff 2012 fem år efter första getingsticket innan jag sattes på all sköns medicineringar. Så jag undrar varför jag haft dessa getingstick som nu kommit igen.
Enligt läkarna har jag varken haft eller har anlag för hjärtinfarkter så varför dessa vandrande getingstick som strålar ut i armarna.

Eftersom problemet startade 5 år innan hjärtklaffsbytet då jag inte gick på några mediciner har vi bevis på att det inte har med medicinerna Waran och Bisoprolol att göra jag senare sattes på.

Det måste finnas någon med samma problem som kan berätta vad man gjorde för att få bort problemet så vi kan "Mota Olle i grind" denna gång.

Tack

Kalle.
 Svara