Artikel: Kärlkramp

Kärlkramp är idag en relativt vanlig sjukdom i Sverige. Saker som exempelvis rökning, dåliga kostvanor och stress har alla ett samband med kärlkramp. Vid diabetes och högt blodtryck tilltar också risken. Läs hela artikeln
 Svara
p petersson
Gäst

tabletter

det borde finnas en förklaring , av vilka tabletter man kan ta , jag fick en , där en massa biverkningar finns . ni borde komplettera med det. Tack Paul.
Svara
Användare

Svar: tabletter

det borde finnas en förklaring , av vilka tabletter man kan ta , jag fick en , där en massa biverkningar finns . ni borde komplettera med det. Tack Paul.

Om du tänker på statinmediciner som Atorvastatin och Simvastatin står det klart och tydligt i bipacksedlarna. De är kända för diverse obehagliga biverkningar för väldigt många patienter, samtidigt som andra inte får några problem alls.
Jag själv fick dåliga njur och levervärden och musklerna i bäckenet förtvinade så jag stapplade fram när jag var ute och gick. Så jag beordrades av doktorn att sluta med statinmediciner. Sedan dess mår både levern, njurarna och musklerna bra, likaså kolestrolvärdet.
Svara