Artikel: Självtest – uppfyller du kriterierna för bröstförminskning

"Det finns en del kriterier för att se om du är en lämplig kandidat för bröstförminskning. Uppfyller du dessa kriterier kan du ansöka om att få bröstförminskningen betald av landstinget." Läs hela artikeln
 Svara
jasmin zambon
Gäst

hej jag har länge haft problem med mina bröst, det går i släkten att vi får stora bröst men jag tycker det är väldigt jobbigt och har hela tiden ont och får väldigt ont i ryggen och får svårt att hålla hålningen pågrund utav det. jag hade ett ja till alla frågor som stog på sidan och skulle verkligen vilja ha hjälp. det är så dyrt så jag kan inte betala det. men det är verkligen något som försämrar mitt liv och jag är bara 20 år. tacksam för svar
Svara

Gå till din husläkare och prata med henne/honom. Berätta om dina problem och så får du se vad ni kommer fram till. Sök i alla fall till sjukvården först för att se just dina chanser.
Svara
Marie Klasson herrera
Gäst

Hej
Undrar om man kan även få hjälp ekonomisk hjälp då jag på egen hand av familjeskäl gått ner snart 30 kg som jag bibehållit nu men lider av min kropp då allt mer eller mindre hänger ( mage o bröst) mår så psykiskt dåligt . Påverkar många delar i livet.. Även det sexuella fungerar ej. Snälla svara gärna.. Tack på förhand . Med vänlig hälsning, Marie
Svara
Sabina maher
Gäst

Hej jag är 17 år och undrar om jag får görs en bröstförminskning. Jag har 75 E kupa vilket är jätte stort
Svara
emma
Gäst

bröstförminskning

Hej.
Jag är en 18 årig tjej som har storleken 80 E i bh.
Jag är normalt bygd väger 61 kg.
Men mina bröst tar kål på mig. Jag har ont i brösten hela tiden. Och har ständig huvudvärk pågrund av att jag är så spänd i axlarna och rygg när jag måste bära brösten..
Jag har till och med legat inne på sjukhus för jag tappa känslen i min högra sida ( precis som en stroke) men det visade sig att jag är så spänd i axlarna att mina nerver kommer i kläm..
Svara
Marie Lindberg
Gäst

Bröstförminskning

Jag har 7/11 frågor ja, jag tycker att jag har ganska problem och jag vill göra en förminskning pga alla problem, men jag behöver hjälp! Jag har alltid nack och ryggproblem och de tycker jag inte att man ska ha vid 21 års åldern! Jag blir oftast säng liggandes av nack/ rygg problem! Jag känner att brösten väger och måste knäcka benet mellan brösten! Ont i axlarna för att dom är tunga!
Svara
Siv Petersson
Gäst

Bröstförminskning

Hej. Jag är en mogen kvinna med stora psykiska problem pga mina bröst. Volymen av brösten är 900 ml. Har sår undertill brösten som kliar och gör väldigt ont. Svettningen och odören av undersidan av brösten är fruktansvärd. Det påverkar mitt sociala liv väldigt negativt. Har problem med att träffa folk och skäms ständigt. Har gjort självtesten och har 8 ja av 11 frågor. Hoppas på svar inom kort.
Svara
Siv Petersson
Gäst

Bröstförminskning

Jag är en mogen kvinna med stora besvär av mina bröst.
På testen blev det 9 st ja. Besvär är sår, klåda, svett och ont i axlar, nacke.
Inköp av Bh stort problem. Både psykiskt och själv känsla är jobbigt.
M.V.H.
Siv Petersson
Önskar svar snarast.
Svara
Ella
Gäst

Svar: Bröstförminskning

Jag är en mogen kvinna med stora besvär av mina bröst.
På testen blev det 9 st ja. Besvär är sår, klåda, svett och ont i axlar, nacke.
Inköp av Bh stort problem. Både psykiskt och själv känsla är jobbigt.
M.V.H.
Siv Petersson
Önskar svar snarast.
Menar du att du vill ha en operation utan att behöva betala för den? Vad säger landstinget?

Om du stämmer på allt OCH har unde 25 i BMI finns inget att vänta på.
Svara