Artikel: Bröstförminskning

"Om du vill ha en bröstförminskning ska du först ta kontakt med din vårdcentral. I vissa fall kan du nämligen få din bröstförminskning betald av landstinget. Om du skulle få det betald av landstinget skickar din läkare en remiss till en klinik. Annars kan du själv ta kontakt med en plastikklinik." Läs hela artikeln
 Svara
Ny Användare

Vart går jsg tillväga om jag vill göra en bröstförminskning? Och vad är kraven för att man ska få den betald av landstinget? Har ständigt ont och verker i ryggen och axlarna hittar aldrig någon BH som passar för har för stora bröst, så hur går jag tillvaga nu!!?
Svara

Kontakta din vårdcentral. Kraven är de som stor här ovan. Men vårdcentralen hjälper dig om du stämmer in på dessa. I så fall får du en remiss till en plastikklinik.
Svara
Användare

Svar: Artikel: Bröstförminskning

Jag är 156 lång och har 80G för tillfället. Anledningen till att jag skriver för tillfället är att senaste året har jag gått upp två kupstorlekar utan att ha ökat nämnvärt i vikt.
Utöver problemen som ni alla känner till med tunga bröstet har jag även skolios som ställer till det.
Jag gick i december till vårdcentralen för att bli remitterad till kirurg för mina besvär. Remissen gick genom utan problem, men så fort jag ringde kirurgen för att fråga hur handläggningen gick fick jag ett blankt nej. Jag var dödligt överviktig och därför en risk att söva vid en operation.
Jag har hamnat i ett moment 22 för jag behöver gå ner i vikt för att få operationen, men behöver operationen för att kunna börja röra mig normalt och träna.
Sjuksköterskans svar när jag frågade hur jag skulle kunna gå ner i vikt när jag knappt kan röra mig var: Du får gå ungefär en mil om dagen.

Jag håller på att tappa besinning totalt. Vet helt ärligt inte vad jag ska göra längre. Är det någon som har något tips?
Svara