Artikel: Så ska du äta kolhydrater vid träning

"Hur du ska äta kolhydrater beror på vad du vill uppnå med din träning. Vill du öka din prestationsförmåga eller bränna fett ser kostintaget helt olika ut. " Läs hela artikeln
 Svara
Jens Eriksson
Gäst

Hej.
Jag förstår inte logiken i första stycket. Om jag vill förbränna fett skall jag undvika att äta kolhydrater före och under träningen. Varför står det då. "Då förbränner kroppen kolhydrater och inte fett". Skall det inte va tvärtom?
Ge tips på kolhydrater och lättupptagliga proteiner att ta strax efter träning.
MVH Jens
Svara

Hej, tack för uppmärksamheten! ”Då förbränner kroppen fett istället för kolhydrater" ska det stå. Yes, tips kommer.
Svara
dana
Gäst

"Dricker du exempelvis en sportdryck under träningen så stannar fettförbränningen helt av."
Vad menas med det att " fettförbränningen stannar helt av"??
Svara

Hej, tack för din fråga. Det uttrycket menar är att kroppen då tar energi från de snabba kolhydraterna istället för av fettreserverna.
Svara
Mandapanda
Gäst

Fett i samband med träning

Hej! Det står överallt att man inte ska äta \\\\\\\"för mycket\\\\\\\" fett innan eller efter träning, men vad är för mycket? Hur många gram kan jag äta utan att det påverkar mina resultat negativt, och varför är det inte bra att äta det i samband?
Svara
Jonao
Gäst

Vad ska man äta

Vad ska man äta innan träning om man ska orka så mycket som möjligt men samtidigt förbräna fett
Svara