H K
Gäst

Fotvård

Enligt Skatteverket ingår fotvård i friskvård, så länge det inte gäller en kosmetisk eller medicinsk behandling.
 Svara

Svar: Fotvård

Enligt Skatteverket ingår fotvård i friskvård, så länge det inte gäller en kosmetisk eller medicinsk behandling.
Tack för din kommentar, vi har uppdaterat informationen om fotvård.
Svara
Tomas
Gäst

Får inte ihop det!

Längdskidåkning, inlines och cykling är träningsformer som klassas som friskvård. Det enda (enligt mig) som kostar för att kunna utöva dessa träningsformer är utrustningen men den får du inte köpa för friskvårdsbidraget. Hur går det ihop? Någon har haft väldigt otur när hen tänkte...
Svara
Johan
Gäst

Ständigt mygel med kuponger

Jag har märkt att det är hur lätt som helst att köpa presentkort och sedan överlåta det till exempelvis sambo. Det är oxå helt okej att utnyttja kupongerna till valfri behandling som ej täcks av friskvårdskupongerna. Exempelvis på Nygatan spa i Örebro där det går hur lätt som helst.
Svara
Odin
Gäst

får heller inte ihop det!

Jag ser inget svar på tidigare inlägg så försöka igen.

Längdskidåkning, inlines och cykling är träningsformer som klassas som friskvård. Det enda (enligt mig) som kostar för att kunna utöva dessa träningsformer är utrustningen men den får du inte köpa för friskvårdsbidraget. Hur går det ihop? 
Svara
Kjelle Vallén
Gäst

Varför är inte självförsvar är godkänd som friskvård ?

Hej
Varför är inte självförsvar är godkänd som friskvård ?
jag jobbar med ungdomar med särskilda behov & jag vill välja en träningsform som ger total harmoni,
Men jag har svårt att förstå !
Varför inte självförsvar är godkänd som friskvård ?
i denna trevliga friskvårdsform innerhåller ju allt,
Tålamod / Ödmjukhet / Kondition / Mental träning / Styrka / Smidighet / Respect / Samarbete / och självbehärskning / Självkänsla-Självförtroende, vilket verkligen behövs i vårat fina men krävande arbete med dessa ungdomar :-)…
Dessutom om det behövs, är det inte fel att kunna försvara sig, eller skydda andra utsatta medmänniskor i en nödsituvation i dagens sverige.
Har diskuterats en hel del bland killar & tjejer på arbetsplatserna..
Med vänlig hälsning kjell vallén Utvecklingsdedagogik Häggvik
Svara
Avalon
Gäst

Massage på SPA

Hej,

förra månaden kände jag och min sambo oss lite slitna i kroppen och letade efter ställen vi kunde få massage på och bekosta detta genom vårt friskvårdsbidrag på jobbet. Vi hittade ett erbjudande på Vargbergs SPA då vi för 720 kronor fick en behandling plus inträde till SPA-avdelningen.

Enbart massagen kostar 695:- Så vi valde paketet vilket kanske var lite oturligt då vi inte verkar få tillbaka pengarna vi lade ut från vårt företag då SPA inte är inkluderat i friskvård.

I dessa 35:- vi fick betala extra för paketet ingår både bastu, ljusterapi och mörkerterapi.

Är det bara för oss att vecket betala denna massage själva eller vad anser ni?

Vänligen /Avalon
Svara