Artikel: Typer av depression

"Det finns flera olika typer av depression som man kan drabbas av. Egentlig depression, melankoli och dystymi är de vanligaste depressionstillstånd du kan hamna i." Läs hela artikeln
 Svara
ekrem
Gäst

hej-jag sover väldigt dålig ibland kan gå från två till tre nätter utan sömn, märker är dålig på att komma ihåg saker,tel nummer ,namn,vad gjorde jag igår och så vidare,koncentration.
Svara
Ny Användare

Fick veta att jag lider av depression.
Sorg och ångest och panik de ville att jag skulle läggas in.
Men det ville inte jag
Vad ska jag göra?
Svara
j.a
Gäst

måttlig depprision

Jag är ung och har måttlig depprision och vill ha tips på vad jag kan göra för att dölja det i skolan
Svara
happypill
Gäst

???

Jag är 15 år och har varit deprimerad med social fobi i snart 3 år, har fått testa MASSOR med mediciner och ingen har väll funkat sådär jättebra, även om många har dämpat oron. Det går dock i perioder, och de senaste 4 månaderna har jag haft sån oro att jag inte vågat gå till psykologen, så jag kan inte få någon utredning om dysmorfobi, KAN det vara dysmorfobi? Är jag för ung för det eller kan det faktiskt vara det?
Svara
Juliaaaa
Gäst

Depression

Hej! Jag är 15. Gråter mig till söms varje natt och mår allmänt dåligt. Saker som att rida som jag ÄLSKAR gillar jag mindre nu. Jag har många vänner ovh en jätte fin familj men ändån mår jag inte bra. Vad ska jag göra?
Svara
Japp
Gäst

Tom

Jag känner mig tom inut i mig, inget är roligt men inget är inte heller tråkigt... Gråter mig ofta till sömns och mår allmänt dårligt, är det en sorts depression
Svara
Nelly
Gäst

Lätt depression?

Jag tror att jag har lätt depression. När jag tänker på saker som jag brukade gilla så känns dom inte lika roliga längre, även fast jag vet att jag har rätt kul när jag väl gör dom. Jag gråter innan jag somnar, jag tänker på döden, skolan känns meningslös och jag mår hemskt när jag är ensam.
Svara
Alice
Gäst

Melankoli?

jag är 13 i år, jag är kränkt/mobbad och allmänt hatad i hela samhället där jag bor. jag har lågt självförtroende, jag tycker att jag är för ful och fet, jag är inte lika bra som alla andra i skolan. har känt såhär i ca 3 månader, jag tror jag lider av melankoli? jag har inget livslust kvar och jag skadar mig själv genom att skära upp min kropp och röka.
Svara