Användare

Någon att prata med

Hej.

Jag vet inte var jag ska börja, jag mår så dåligt. Jag orkar inget, jag vill inget, jag har ingen lust och ingen glöd. Jag är inte arg eller glad, jag är bara likgiltig eller ledsen. Jag har inga nära vänner, de jag umgås med i skolan är inga bra vänner så jag är egentligen bara med dem för att alternativ saknas.

Jag har varit nedstämd i ca 4 år, från och till, men det har blivit värre på senaste tiden. Jag har ångest väldigt ofta, varje gång jag träffar min pojkvän så gråter jag mycket och jag vet att det måste vara jobbigt för honom men jag har ingen annan att prata med. J

ag har varit hos varenda kurator och psykolog på ungdomsmottagningen, jag har blivit utredd för depression en gång men det blev inget av det. Jag har tryck över bröstet och andningssvårigheter ganska ofta, men jag har varit hos läkare som konstaterat att jag är frisk som en nötkärna.

Det finns ingen direkt orsak till att jag mår som jag gör, men alla små saker blir så mycket större och jobbigare på grund av detta. Eftersom det inte finns någon orsak känns det som att jag inte förtjänar att må dåligt, så jag låtsas vara glad. Nu mår jag så dåligt att jag inte orkar låtsas längre.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag vill bara må bra. Jag undrar om någon där ute känner samma som jag? Jag skulle också uppskatta någon att prata med, så om du känner dig sugen efter allt det här får du gärna skriva i PM eller skicka en mailadress.

Puss och kram
 Svara
Användare

Svar: Någon att prata med

Hej! Jag är ny på denna sida och vet inte riktigt hur man skickar privata meddelanden. Jag vill dock säga att jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Jag är nu 27 år och har kämpat i perioder med depression sen jag var 14 år. Nu är jag inne i en period. Precis som du kan jag inte sätta fingret på varför, jag är bara nedstämd hela tiden. Har precis förlorat mitt nya jobb pga det också.
Från vad du beskriver låter det väldigt konstigt att en utredning inte ledde nån vart. Har du provat att gå till vårdcentralen? De har gett mig mycket hjälp. Det låter dessutom som att du får panikångestattacker, vilka kan hjälpas med medicin och eventuellt KBT (kognitiv beteendeterapi). Tveka inte att höra av dig till mig om du vill prata mer, då jag inte vet hur detta går till på denna sida. Om jag lyckas klura ut det så hör jag av mig. Önskar dig all lycka annars
Svara