Vad är fel?

Var för ca 6-7år sedan med om att två av mina kompisar en nära och en bekant. Misste sina liv. Bekanten var jag med på olycksplatsen(mc) och försökte förjäves hjärt lungräddning, kroppen var allmänt deformerad hostade blod osv. Ambulans personalen fick stanna flera gånger på båren å hjärträdda för att hålla igång. Väl på sjukhuset var han avliden. Nog traumatisk upplevelse.

Var väll vid ca 22år där. Året efter började ilska, ledsamhet och oro ta över. Efter denna händelse började sorgen efter min far, som gick bort efter tragisk olycka när jag var 10år ta över. Nu var sinnestämningen nedstämd även om jag utåt kunde hålla fasaden.

Fick sedan barn, självklart glad och lycklig för det. Detta fick sorgen över min far att tillta lite mer dock. Iom barn så blir sömnen mer rubbad än vad den redan var började iom det bli mer orolig, panikkänslor om att ständigt vara på vakt så inget tragiskt skulle hända med mig själv eller min familj.

Fick tillslut sånna problem att jag körde slut på mig själv och fick hjärt-liknande problem. Sökte vård och fick srri samt lite terapi. Sinnesstämningen höjdes och har fungerat ok fram tills nu.

Trots sertralin tillskott börjar jag ha en konstant oro, ångest och till och från hjärtklappning. Tråkigheter på jobbet gjorde nog att denna situation uppstod. Fick tillslut hjärtflimmer pga. att jag tvingat mig själv prestera på jobbet utan sömn eller psykisk energi och kände mig totalt orkeslös och deprimerad. Sökte vård och har varit sjukskriven ca 2-3mån. Känner att jag inte riktigt kommer ur min depression och har fått diagnos gen. ångestsyndr.

Trivs inte med jobbet, trivs sådär med familjeförhållandet(vet inte om det beror på min psykiska ohälsa, hoppas det.) Hur tar jag mig ur mitt sinnestillstånd?
 Svara
Användare

Svar: Vad är fel?

Hej Jimmy, kan hjälpa dig. Kontakta mig på nuhjalp@gmail.com
Svara
Användare

Svar: Vad är fel?

Nu har det gått en tid sen du skrev detta och jag hoppas allt har gått på en bättringsväg. Ifall det inte gjort det vill jag ge några råd.
Hur är din vårdkontakt? Får du någon medicin och/eller psykologkontakt? Jag tycker det låter som att du skulle få mycket utav terapi. Du verkar inte trivas med jobb eller familj. Varför? Vad kan göras åt det? Har du bearbetat all din sorg ordentligt? Det finns många frågor som är värda att gräva i, även om det är smärtsamt. I slutändan är det värt det. Jag önskar dig all lycka och hoppas att det redan har börjat lösa sig
Svara