från Stress.se

Artikel: Stresstest

"Misstänker du att du är drabbad av stress som är negativ för dig? Då kan du i testet nedan se om du är i farozonen för att bli utbränd." Läs hela artikeln
 Svara
Ny Användare

hej jag känner mej stressad o har gjort nästan hela mitt liv jag stressar även om jag har mycket tid på mej o göra saker så ska det gå på högvarv jag fick 2 infarkter på samma dag jag är nyss fylda 50 år o undrar hur ska jag komma ner i varv .jag har rört mej mycket går mycket flera timmar om dan så jag har ingen dålig kondition men jag har det i släkten då min mormor o mamma gick bort i hjärtinfarkt mormor var stress mamma var diabetes .jag känner mej som en motorsåg som går på högvarv men fattar inte varför jag inte kan ta det lugnt ja så ser det ut mvh jonny
Svara
Rose-Mari Hobisch
Gäst

Hej!

Jag känner mig både stressad och pressad speciellt när något är på gång. Jag kan bli så stressad så att jag blir arg och nervös.

Vad kan man göra?

Mvh/ Rose-Mari Hobisch
Svara
Fattig student
Gäst

15 av 15. Kan jag göra något själv eller måste jag söka läkarvård? Har inte råd att gå till läkare
Svara

Hej fattig student, läs om det här --> Stress.se/hantera-stress
Svara
Häst tjej
Gäst

9 av 15 då jag knte förstod vissa och andra känner jag både ja o nej.

Vad borde jag göra.
Rider mina o andra hästar
Renovera lägenhet där jag o min sambo ska flytta
Söker jobb/är vekare som barnskötare-elevassistent.
Får oftare migrän än vanligt,vaknar minst 2ggr om natten och ibland ont i övre delen av magen....
Svara

Hej, har ni stressrelaterade frågor, ställ de gärna till vår terapeut Maryam Karim Khani i vårt forum.
Svara
Ny Användare

Jag har varit stressad i stort sett hela min uppväxt. Sen tonåren o är fortfarande stressad och alla frågor kunde jag svara ja på. Jag är nu snart 27 och orkar inte ha de såhär längre. De tär på förhållande, vänskap och allt omkring. Har även en son på 1 1/2 snart som jag ej vill föra över min stress på.. Vad kan man göra? Jag är stressad hela tiden och är stressad nu tom när jag skriver inlägget..
Svara

Hej, har ni stressrelaterade frågor, ställ de gärna till vår terapeut Maryam Karim Khani i vårt forum.
Svara
Anomym
Gäst

Hej! Jag är en 13-årig tjej som nyligen börjat årskurs 7. Problemet med mig är att jag alltid stressar och det påverkar mig! Alltid vid pluggandet då jag pluggar t.ex inför ett prov så blir jag väldigt stressad och det leder till att jag blir ledsen också! Jag har läst lite av era inlägg om hur man hanterar stress, alltså att sluta med det man blir stressad av.. Men jag tror inte det är ett bra förslag för mig då jag direkt inte kan sluta att plugga inför prov osv! Vad borde jag göra i en sån situation?
Svara