från Stress.se

Artikel: Negativa stresseffekter

"Stress i viss omfattning under en viss tid gör att vi klarar av högre belastning under en kortare period. Men när stressen inte avtar, utan kanske istället ökar, kan den leda till negativa konsekvenser." Läs hela artikeln
 Svara
jimmy
Gäst

alkohol är min tröst just nu… måste få hjälp...
Svara

Kontakta din vårdcentral för att få hjälp med dina problem. De kommer att remittera dig vidare där den bästa hjälpen finns för just dig. Behöver du prata med någon nu finns Nationella hjälplinjen: 020-22 00 60 alternativt sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177.
Svara
Tomas
Gäst

Hade mellan 14 & 15 ja på era 15 stressfrågor där 5 kunde indikera för mycke negativ stress. Det känns som jag har gått i väggen. Springer snabbare och snabbare men allt går långsammare och långsammare. Jobb och privatliv med familjen är kaos.

Boka tid på vc?
Svara
Lola
Gäst

Självklart Tomas!! Lycka till..
Svara
Ny Användare

Har ståt ut med min bror som varit mobbad i 4 år, flera av mina närmaste vänner sviker en och de hugger en i ryggen hela tiden och säger massa skit. Orkar knappt med skolan och mitt sociala liv längre vad ska ja göra?? Det spelar ingen roll ifall jag pratar med folk runt mig eller att jag tränar över 4 gånger i veckan för att komma ifrån....vad ska ja göra?? blir seriöst tokig snart på allt som händer hela tiden att de aldrig är lugnt.
Svara
Love
Gäst

Sover knappt. Familjen försöker stödja mig men det blir bara värre och värre. Jag har överdrivet många prov i skolan just nu som jag inte har orket att göra. Sen kommer fotbollen och mitt förhållande som jag inte ens har tid med. Vad ska jag göra? Vc?
Svara
Rose-Mari Hobisch
Gäst

Jag känner igen mig lite i det här man kan inte varva ner man blir otålig,orolig,hjärtklappning,svettas mkt,känner mig jagad uppstressad.
Svara
noomi
Gäst

Hej! Kan inte heller varva ner.. Stressar upp mig för de minsta och känner att jag är värdelös om jag inte får något gjort. Har även overklighetskänslor (otroligt jobbigt) känns som att man ska bli galen vilken sekund som helst. Haft så nu 1 år. Har otroligt dåligt minne nu och när jag ska prata så tappar jag ord och skämms då ist. Jobbigt att förklara när folk inte riktigt förstår.. Känner oro och är otroligt lättirriterad. Sitter min pojkvän och äter så stör jag mig på ljuden av tuggandet. Går jag ut och går så bli jag otroligt yr och är väldigt ljuskännslig. Har börjat att få ångest nu också..Som jag har sett på saker förut ser jag ingen glädje i längre.
Svara
Noomi
Gäst

Finns mycket mer att skriva men skrev bara kortfattat nu. Sover otroligt dåligt också, När jag vaknar så känner jag en stress redan då. Får då en oroligkännsla som jag går runt med hela dagen. Tar någon i mig så hoppar jag till och blir rädd. Kan kännas som att man har en feberkännsla, som att allt man gör bli dubbelt så jobbigt och man orkar inte att någon ska prata med en. Jobbar fortfarande och vill inte sjukskriva mig för då har jag ju absolut inget att göra.. Då blir jag ju galen på riktigt.
Svara