Användare

Halsfluss/förkylning

Hejsan

Ligger i andra änden sängen med en sjuk flickvän som troligen Har någon form av halsfluss/förkylning/influensa.
Detta började för 2 dygn sedan. Och jag har varit dum nog som inte flytt fältet. Utan har stannat kvar och serverat min partner med allt från glass till Nutella..

För några veckor sedan har mina båda föräldrar haft influensan men jag har gått opåverkad trotts att jag spenderat minst 10 timmar i samma bil som dem samt vistas i samma rum.

Vad jag är orolig för nu är att jag skall resa till Hongkong om 15 dagar och som sagt så är min partner sjuk. Är rädd att jag själv skall insjukna.

Om jag blivigt smittad hur lång tid borde det ta innan jag märker det? Och om jag blir smittad finns de nån panik dunderkur på sjukhuset?

Mvh
 Svara
Användare

Svar: Halsfluss/förkylning

Hej du låter som världens bästa pojkvän dock !!!speciellt med nutella ;)

Både förkylning och influensa smittar genom luft och genom kontakt så du ligger nog illa ute om du inte har nåt superförsvar eller så? man vet ju aldrig. Jag vet ialf att man blir sjuk ung 1-5 dagar efter att man har blivit smittad. Så räkna dagarna... Mne man är bara sjuk somvärst typ 10 dagar i influensa så du hinner säkert bli frisk igen innan HongKong.

När jag är sjuk brukar jag köra på att dricka massa super-te: Vatten som är kokat länge med ingefära o sen honung i. Enligt sjukvården så är det också vila o mycket vatten som är det bästa.
Svara