från Sorkfeber.se

Artikel: Symptom på sorkfeber

"Två till sex veckor efter att du har blivit smittad börjar du att bli sjuk. Sorkfeber kan ge flera olika symptom då den kan påverka olika organ." Läs hela artikeln
 Svara
Freddannkpg
Gäst

Sorkfeber?

Hej, jag blev väldigt dålig för drygt en vecka sedan och har varit på akuten 4 gånger samt vårdcentralen en gång. Blev tillslut inlagd på sjukhus då magont, förhöjda njurvärden, smärta i rygg samt yrsel och influensa liknande symtom tog över.
Jag bor i Söderköpings kommun , ute på landet nära skog och natur. Ingen förstod vad detta kunde bero på de första gångerna jag va på akuten men de såg att crp va förhöjt samt njurvärdena var högre. En god vän och läkare här i Norrköping trodde att det kunde vara sorkfeber. Fick tillslut ta ett blodprov på detta o sen va ja så sjuk efter att åkande o ringande att de la in mej.

Nu till min fråga, har läst här att man kissar mer än vanligt efter ett tag och idag har det bokstavligen forsat ut sista gången nu kom det 6 dl.
Så är det här nu sorkfeber och hur lång tid tar det att få reda på detta blodprov? Eftersom sjukvården här nere har dålig koll på sorkfeber och har inte all kunskap om det?.

Med vänlig hälsning Fredrik
Svara
Björn Flodström
Gäst

sorkfeber

Hej har nyss fått diagnos sorkfeber och många av symtomen som beskrivs
stämmer även på mig. Jag undrar kan man få sömnsvårigheter av detta.
svårt att somna på kvällen.
MVH Björn Flodström
Svara