Artikel: Fler kommer att drabbas hårt av influensan i vinter

"Årets säsong av influensan kommer att bli mycket tuffare än vanligt. Därför uppmanar Folkhälsomyndigheten riskgrupper att vaccinera sig." Läs hela artikeln
 Svara
Rose-Marie Andersson
Gäst

Godafton!
Jag har inte vaccinerat mej - ännu. Bör jag göra det? Nyligen tagna blodprover visat
bra särskilt blodvärdet. Har övervunnit det lymfom, lymfkörtelcancer jag fick 2008.
Nu oerhörda neuropatiska smärtor i fötter och ben mest. Medicinerat sen 2008 och
ännu äter jag Oxycontin, Cymbalta, Alvedon och Omeprazol. Gastroskopi visat bråck på
magmun och sår på matstrupen för några mån sedan därför Omeprazol. Går med krökt rygg sen 7 år tillbaka (hemskt jobbigt!) och rollator. Morfinet frätt sönder mina
tänder Sv kyrkan betalar nu min tandvård. Minst 10 biverkningar av Oxicontin (MORFIN) Försöker nu trappa ner dosen successivt och kanske öka Cymbalta istället
Har smärtläkare på Huddinge sjh (Karolinska) Jag är 76 år tyvärr röker jag mycket sedan 60 år tillbaka! Är tyvärr en del av mitt liv nu, svårt sluta! Läst negativt om vaccinet men brukar vaccinera mej förut. Jag är i valet och kvalet! Vågar jag vacc mej eller Vågar jag låta bli?? Tacksam om ni har möjlighet att svara mej? Mvh Rose-Marie!
Svara