Artikel: Gastric sleeve

"Gastric sleeve är vanligt i andra länder. Men effekten är inte lika utvärderad som Gastric bypass. Däremot börjar sleeve-operationen bli mer vanligt i Sverige som överviktsoperation." Läs hela artikeln
 Svara
Ny Användare

Någon som gjort gastric sleeve som kan berätta hur det går, hur dom mår och hur viktnedgånger går??
Svara
jocke
Gäst

Ja gjorde en den 2juni 2014 har funkat skit bra mår toppen
Svara
Ingrid Wernefeldt
Gäst

Har en vän som nyligen genomgått en sleeveoperation och undrar om det finns
någon patientförening eller vem han ska tala med om hur han bäst tar sig igenom
efterverkningarna av operationen.
Svara
Helén
Gäst

finns massor av grupper på facebook om gastric sleeve opererade bara han söker där
Sleeve Gastric Svensk kan man söka på
Svara
Genny
Gäst

Sleven igenom landstinget

Är det någon här som fått beviljat en sleeve operation igenom landstinget... Var gjorde ni i så fall operationen?
Funderar starkt på att göra en men skulle vilja veta vilka sjukhus som gör de i Sverige? Tack på förhand...
Svara
Användare

Svar: Sleven igenom landstinget

Är det någon här som fått beviljat en sleeve operation igenom landstinget... Var gjorde ni i så fall operationen?
Funderar starkt på att göra en men skulle vilja veta vilka sjukhus som gör de i Sverige? Tack på förhand...
Gjorde det i måndags 29/2 i Lycksele.
Svara
Användare

Svar: Sleven igenom landstinget

Jag har fått en sleeve beviljad av landstinget i Uppsala. Ska opereras om fyra veckor. :)
Svara
Användare

Svar: Svar: Sleven igenom landstinget

Jag har fått en sleeve beviljad av landstinget i Uppsala. Ska opereras om fyra veckor. :)
Jag gjorde en Sleeve 10 mars genom landstinget i Dalarna .
Op gjorde jag i Mora .
Svara
Användare

Svar: Artikel: Gastric sleeve

Jag beviljades gastric band av landstinget 2010. Idag väger jag mer än vad jag gjorde innan operationen. Alltså den funkade inte på mig. Nu är jag beviljad från landstingt för gastric bypass och ska opereras snart, läkaren tyckte att Sleeve skulle vara inte bra eftersom det är samma som band o om inte bandet har funkat bra för mig så är det ingen mening att tänka på Sleeve.
Men jag är så rädd för gastric bypass men ändå känner att jag måste göra det.
Min rädsla beror på två saker, det ena är att det finns ingen återvändå som bandning och det andra är att min vän dog 3 år efter att hon opererades gastric bypass och hon fick problemm med det att det inte gick att rädda henne.
Svara