Artikel: Gastric banding

"Genom att ha ett band runt magsäcken så blir magsäcken mindre och du blir fortare mätt. Denna operation tar inte bort något från din kropp och din anatomi ser ut som vanligt. Dessutom kan du göra operationen ogjord om du tar bort bandet igen. " Läs hela artikeln
 Svara
maria flamros
Gäst

vad kostar det?

jag vil ha gastric banding, vad kostar det? jag bor i lund, er 45år kvina, 153cm, 86kilo.
Svara
Nour
Gäst

Gastric banding

Hej jag är 33 år kvina bor i dalarna 164cm,90-95 kilo va koster gastric banding till mej??
Svara
Korrektur
Gäst

Felaktig information

Hej!
Det borde framgå att 50% av alla som opereras med gastric banding har opererats om med borttagande av bandet inom 10 år pga otillräcklig effekt (då många går upp i vikt igen) eller pga av att bandet blir för tätt (med följd att man inte kan äta fast föda). Denna metod rekommenderas inte i Sverige idag!
Svara
Stefan
Gäst

Gastric Banding

Hade ingen aning om att VBG inte skulle hålla över tid. Har svåra förträngningar och väntar på operation. Föreslår förmodligen borttagning av den. Läkare är inne på att ev utvidga (spränga) men det finns risk för bristning då.
Har haft den i snart 20 år och nästan lika lång tid för att närma mig normalvikt + några kilo. Rädd för att gå upp om man tar bort.
Svara