Artikel: Mat som mättar – men med få kalorier

När du räknar kalorier är det viktigt att du väljer mat som ger dig mest mättnad per kalori. Generellt är detta mat som innehåller protein, fibrer eller mycket vatten. Forskare har även tagit fram ett mättnadsindex över olika livsmedel för att se vilken mat som mättar bäst. Läs hela artikeln
 Svara
Albin
Gäst

Mat

Jag har gymmat i ett år med styrke träning. Jag tar protin pulver whey 80. Jag har försökt att bilda fett till muskler men det går inte har kämpat i kanske 2 år. Det som kan vara problemet kan vara att jag äter dåligt mat. Så jag undrar vad jag bör äta för mat för att kunna gå ner i vikt.
jag är 182 cm lång
Vikt 89.5
Svara

Svar: Mat

Jag har gymmat i ett år med styrke träning. Jag tar protin pulver whey 80. Jag har försökt att bilda fett till muskler men det går inte har kämpat i kanske 2 år. Det som kan vara problemet kan vara att jag äter dåligt mat. Så jag undrar vad jag bör äta för mat för att kunna gå ner i vikt.
jag är 182 cm lång
Vikt 89.5

Hej albin.
jag såg att ingen har svarat, vilket TRÅKIGT.
men kan börja med att säga, att protein pulver är inget magiskt. Det går att bygga muskler med vanlig mat, men äta lite mer protein, gärna 2 gram/ kilo kroppsvikt. Minska på kolhydraterna och öka upp med grönsaker. Sen får du hoppa över pizza,öl,chips,godis, läsk m.m..
Träna tungt mycket basövningar och promenad i rask takt varje dag.
det finns massa information på nätet, men det är med fördel att gå till någon som är kostrådgivare. Dels så har man någon som har koll på vad man gör, kan få feedback, och hjälp när Hjärnspöken sätter igång.

Har är en liten lista på nyttig mat (för deff)

*Ägg/äggvita
*nött/kyckling/fiskkött
*potatis
*ris
*potatis
*fullkornsbröd pasta
*grönsaker i alla former
*kvarg
*gröt
*avokado
*vatten
Svara
Användare

Svar: Mat

jag är 182 cm lång
Vikt 89.5
Hej Albin,

Jag är utbildad kostrådgivare och jag skulle jättegärna vilja hjälpa dig att komma i form med kosten. För du verkar ha koll på träningen? Inte sant?

Mvh
Filip
Lic. Kostrådgivare
Svara
Edvin
Gäst

Diet

Jag skulle vilja ha hjälp med kost, jag tränar 6 gånger i veckan gym och 2 gånger i veckan fotboll, väger 82 kg och är 185cm lång. Skulle vilja få bort sista fettet och bli helt rippad inför sommar nu tips på kost och träning?
Svara