Ny Användare

Kan bara inte sova

Ca 20:30 la jag mig i sängen och höll på med mobilen till ca 21:30 då jag försökte sova.
Men ångesten tog över hela min kropp och allt kändes bara meningslöst och som om inget spelade någon roll, så jag tog upp mobilen igen vid ca 22:00.
Sen ca 22 till 00 har jag försökt sova till och från. T.ex. la jag kudden i fel ände av sängen, försökte komma till ro men utan lycka.
Nån gång, redan glömt när, la jag mig ner på golvet och grät.
Strax efter 00 satte jag på datorn och sitter här än. Jag ska upp och gå till skolan halv sju, om 5,5 timme och jag har sån äcklig ångest.
Tänkt så mycket på hur skönt det vore att försvinna från världen i kväll så alla som hatar mig slipper mig, och så att jag slipper både mig och dem.

Låst

Hej Hatarormar!
Det är väldigt jobbigt att inte kunna sova, speciellt om man vet att man behöver gå upp tidigt på morgon och har åtaganden under kommande dag.
Du skriver att ångesten tog över. Vad handlar ångesten om? Kan du mer specifikt beskriva det? Är du orolig över något?
När man inte kan somna är det nog svårt att tvinga sig till sömn. Brukar du har svårt att somna? Eller är den mest kopplad till speciella dagar, då det händer?
Det finns en del praktiska råd som är specifika för de som har sömnsvårigheter, men om jag tolkar dig rätt, så är sömnlösheten kopplad till oro/ångest. För att kunna råda bot på det behöver du veta vad det handlar om. Det är svårt för mig att komma med tips och råd när jag inte vet om din oro/ångest än vad du har skrivit här. Jag skulle dock tipsa om att "kartlägga" din ångest/oro för att kunna gå vidare till nästa steg. Därefter behöver du få behandling för det.
Jag förstår att när ångesten är stark tänker man mörka tankar, men inget blir bättre av att någon försvinner från världen. Istället finns många fler vägar att gå för att kämpa emot sin ångest och även dem ( om det finns några) som har orsakat det. Jag utgår ufrån att du vill ha en lösning på ditt problem, men har inte hittat den än. Därför behöver du söka svaren tillsammans med någon som kan stötta dig genom vägen.
Du har en enorm kraft och mod som har skrivit detta i forumet. Var säker på att du klarar av att "fixa" resten också!
Ge inte upp hoppet bara! Det är en av de viktigaste överlevnadsmekanismer vi människor är berikade med.
Du får gärna skriva här om du behöver stöd på vägen.
Lycka till!
Svara