Ny Användare

Vill må bra igen

Jag tror att jag är deprimerad. Tycker att livet är meningslöst och jag orkar inte kämpa längre… Har fått hjälp några gånger men ingenting fungerar för mig och jag blir inte bättre. Vad ska jag göra?
 Svara

Reply To: Vill må bra igen

Jag förstår att det känns tungt, men ge inte upp. Det finns väldigt bra hjälp mot depression, både läkemedel och olika terapiformer.

Du skriver att du redan har fått hjälp några gånger, men att detta inte har fungerat? Kanske behöver du annan sorts hjälp? Det finns många olika typer av mediciner som fungerar väldigt olika för olika personer. Om du inte har prövat att äta antidepressiva förut kanske du ska pröva detta? Om du har ätit/eller äter antidepressiva kanske du ska byta sort, höja eller sänka dosen.

Ta kontakt med en psykolog/läkare för att diskutera detta.
När du tidigare fick hjälp, fick du hjälp i form av terapi då? Och i så fall; mådde du bättre under just denna period? I så fall kanske du ska ta upp din terapikontakt igen. Annars kanske du ska söka dig till någon annan form av psykoterapi.

Kom ihåg att sjukvården är subventionerad i Sverige och du behöver bara betala upp till 1100 kronor per år, så utnyttja detta och sök den hjälp som du behöver och har rätt till.

Med vänliga hälsningar
Healthcare
Svara