Ny Användare

Vill bara ventilera

Jag har precis fyllt 22år och studerar till civilingenjör på Chalmers tekniska högskola.

Jag känner ingen glädje men det döljer jag för alla som är i min närvaro. Jag håller uppe min fasad så att ingen vet vad jag egentligen känner, hur tom jag egentligen är inombords, hur livs gnistan helt har slocknat och allting bara känns så meningslöst.. Hela livet känns meningslöst..
Jag är alltid trött och känner mig tung, finns ingen ork till att göra något, allt som jag tidigare tyckt om att göra har bara blivit jobbigt.
Jag får ofta komplimanger för mitt utseende men vad spelar det för roll när min självkänsla och självförtroende ändå är i botten, det finns inget positivt som jag tar till mig, jag ser endast det negativa med mig. Jag får en känsla av att ingen egentligen tycker om mig, även om jag inte kan finna någon anledning till att de inte borde göra det.
Samtidigt så känns mina problem så meningslösa, jag har en bra familj och det är inget fel på mitt liv, egentligen så kan jag inte hitta någon anledning till varför jag mår såhär.. Tankar om döden finns ofta men dom är ändå långt borta, dock finns rädslan att de ska komma närmare och tillslut även bli handling.. Tårarna kommer ibland från ingenstans och lägger sig bakom ögonen, men jag vägrar, och kan inte släppa fram dom för jag vill Inte att någon ska se hur jag mår. Jag vet inte vad det är för fel på mig, vill bara lämna mina studier, skita i allt, sticka iväg och aldrig höra av mig till någon igen.. Fan va jag hatar det här.. Ville bara få ur mig allt.
 Svara
Gäst
Gäst

Hej! Jag har också upplevt visa symptomer som du har.

Du borde kolla på Actulized https://www.youtube.com/watch?v=sem-8FpR10U länk här. Han har hjälpt mig att första att jag är orsaken till känslorna jag upplever och hur jag ska arbeta för att kontrollera känslor och få ett mening. Han fick mig att studera psykologi för att jag blev intresserad utav hur hjärnan,Känslor och allt funkar. Ibland så påverkas vi negativt inombords utav de som finns i världen. Det finns teknik att kunna styra levnads sättet från inombords. Hoppas att du mår bättre och kolla gärna på hans andra videos. =)
Svara