Ny Användare

Är det nån mer som mår så här?

Är mamma till en 18-årig tjej som inte mår bra. Började för 1 1/2 år sen. Varit kontakt med bup och nu vuxenpsykiatrin men det verkar som om dottern har fastnat. Ätit antidepressivt i 4-5 månader nu men vi ser ingen ljusning. Utåt sett är dottern en glad o stark tjej men så fort vi är ensamma så rämnar fasaden. Hon känner bara en massa krav och tvång. Fått avbryta skolan. Inget är roligt. Arg och irriterad på de flesta. Inga vänner (fast hon är söt och trevlig). Hon tvingar sig själv att göra grejer. Hittat på många nya saker oxå det senaste året, men inget ger utdelning. Hon är totalt slut när hon gjort något litet. Är det nån mer som har /har haft det så här? Börjar tappa tron
 Svara
Gäst
Gäst

var stark för er både

Som mamma får du aldrig tappa tron, du måste vara stark för er båda.

Jag har några kunder som beskriver sina tonårsbarn på samma sätt, nu är jag ingen psykolog men det verkar som att din dotter har dåligt självförtroende, att någon har sänkt henne. Hon kanske är mobbad av någon specifik eller ett gäng fast hon vågar inte riktigt säga det eller erkänna detta! Men en sak vågar jag gissa på och det är att hon inte litar på någon! Hon kanske borde hitta på saker med någon hon tycker om att vara med för att fokusera på annat än bara ångest och det jobbiga.
Svara